Diverse




E-cards


Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link


De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link


Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
maart 28, 2024, 11:38:16 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

7 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl


Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina








Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Dit kaarsje is voor iedereen dat ze het goed mogen stellen | | |  
Van: Willy

Auteur Topic: nieuw lid  (gelezen 989 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TL

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
nieuw lid
« Gepost op: mei 06, 2019, 12:18:06 pm »
Ik ben 53 jaar en al jaren een rugpatiënt. Ik heb mij al altijd kunnen helpen met chiropractors en osteopaten. Nu zit ik echter met een hernia die mij enorme pijn in mijn bil bezorgd. Ik ben al bij een neurochirurg geweest en die kan mij geen garanties geven om mij te opereren. De pijn in mijn bil is werkelijk ondraaglijk. Kent er hier soms iemand die mij van mijn pijn kan afhelpen?

Offline admin

  • Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • *******
  • Berichten: 1750
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
Re: nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2019, 12:47:25 pm »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline Happy

  • Captain
  • *******
  • Berichten: 1000
  • Geslacht: Vrouw
Re: nieuw lid
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2019, 04:37:49 pm »
 :tekst_smile4:

Offline mia

  • General
  • ******
  • Berichten: 527
  • Geslacht: Vrouw
  • stap voor stap...
Re: nieuw lid
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2019, 04:39:38 pm »
Welkom en lees eerst maar vanalles...
vriendelijke groetjes

Offline pitoe

  • VIP
  • **********
  • Berichten: 4032
  • Geslacht: Vrouw
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
Re: nieuw lid
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2019, 10:21:57 am »
            -57_ -57_

Offline Marcel

  • CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • Berichten: 3165
  • Geslacht: Man
    • "LevensneveL"
Re: nieuw lid
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2019, 11:35:29 am »
.
Hallo TL.

Hartelijk welkom op ons

“Lichtpuntje”

De enige plaats waar voor
al je vragen en noden
een antwoord is te vinden,
van een hele groep,
echte vrienden
die je gratis en voor niets,
hun hulp en steun aanbieden.

Marcel

Met vriendelijke groetjes van, Marcel.
--------------------------------------
"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
    stel dan op prijs wat je bezit."
--------------------------------------

Offline ismelien

  • CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
  • Berichten: 10934
  • Geslacht: Vrouw
Re: nieuw lid
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2019, 08:33:39 pm »
Hallo TL,



op dit pijnforum. Hier kan je terecht met vragen, pijn, frustraties of om je verhaal eens te vertellen - meerdere malen zelfs als je daar behoefte aan hebt - of om eens stoom af te laten. Je krijgt het begrip dat je in het gewone dagelijkse leven niet altijd krijgt.

"Leer er maar mee leven" is een cliché dat vele pijnpatiënten te horen krijgen maar hoe dat moet, kan niemand zeggen.  Het is een proces van vallen en opstaan; de ervaring van anderen kan inspirerend werken en een wegwijzertje zijn op je eigen weg.

Dit forum bevat een schat aan informatie over veel aandoeningen en behandelingen. Zo is er een apart subforum  Hernia

Je kan best een eigen topic aanmaken  waar je dan alles kwijt kan : je eigen ervaringen, vragen, bedenkingen….
Op die manier staan alle reacties samen. Dat is voor jou overzichtelijker en voor de andere forumleden makkelijker om alles te volgen. Bovendien zijn de verschillende subfora meer afgeschermd waardoor enkel geregistreerde leden er kunnen  lezen en reageren. Dit in tegenstelling tot dit welkomsttopic waar iedereen kan lezen. Deze werkwijze garandeert meer privacy aan de deelnemers-lotgenoten.

Een heel belangrijke pijler op dit forum is het lotgenotencontact. Je komt hier "thuis" bij mensen die in een gelijkaardige situatie leven en het maakt niet veel uit om welke aandoening het gaat. Pijn is pijn.
Bepaalde problemen zijn voor alle pijnpatiënten gelijklopend en juist de diversiteit maakt het forum nog meer waardevol. Tips voor een bepaalde aandoening kunnen ook mensen met een andere aandoening helpen.

Wat je van ons niet mag verwachten, is een diagnose, medisch advies...   Dit is het domein van de artsen. We kunnen hoogstens onze ervaringen geven.

Je zal merken dat hier heel weinig over de toekomst - en al zeker niet de verre toekomst - gesproken wordt. We leven in het heden en bekijken het dag voor dag; of als zelfs dat te moeilijk is : uur per uur. Te ver vooruit willen kijken, zorgt voor meer angst en onzekerheid wat dan weer zorgt voor extra stress en dat kan je best missen.


Dit is een pijnforum maar dat betekent  zeker niet alleen kommer en kwel.  Integendeel; er is plaats en ruimte om mooie momenten te delen. In ons virtuele praatcafeetje wordt er over van alles gepraat en zo leer je de mens achter de ziekte en/of pijn wat beter kennen. “Gedeelde smart is halve smart; gedeelde vreugde is dubbele vreugde” zijn hier echt geen loze woorden.

Elke week wordt een nieuw praatcafeetje geopend en na een poosje worden deze praatcafeetjes verplaatst naar  het archief.   Dat is één van de redenen waarom medische onderwerpen  best in de specifieke subfora worden geplaatst.
 

Verken het forum op je eigen tempo en zeker niet aarzelen als er iets niet duidelijk is. Er is altijd wel iemand die je op weg kan helpen.


Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt en wens dat het forum iets voor jou kan/mag betekenen.

In elk geval  bedankt voor je  voorstelling en het vertrouwen dat je ons geeft.

Veel goede moed.

Van harte
Hoop is een lichtje in je hart dat vandaag moed geeft en morgen kracht !

Offline melissa

  • Senior
  • *****
  • Berichten: 334
Re: nieuw lid
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2019, 02:31:46 pm »
Welkom hier , hoop dat je vind wat je zoekt!!