Diverse




E-cards


Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link


De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link


Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
maart 29, 2024, 03:57:51 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

4 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl


Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina








Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Dit kaarsje is voor iedereen dat ze het goed mogen stellen | | |  
Van: Willy

Auteur Topic: Ik stel me even voor  (gelezen 1127 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Liliane1967

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Ik stel me even voor
« Gepost op: juli 14, 2020, 10:06:43 pm »
Ik ben Liliane, een 53 jarige alleenstaande jonge vrouw wonende in Turnhout.
Mijn beroep Pba (cipier)
ik heb al enkele jaren regelmatig pijn in mijn onderrug.
Sinds begin juni zit ik nu thuis doordat mijn rug veel pijn doet.
Ondertussen is er een mri genomen.
Verdict : facetartrose.
Ondertussen al op consultatie geweest in de pijnkliniek van het st jozefziekenhuis in turnhout.
Waar op 20 augustus een testblok word gedaan. Daarna op 21 en 24 september worden de effectieve behandeling gedaan
Nu heb ik op 29 juli een 2de opinie in het dlo te Lier bij dr lemmens.
Ook heb ik sinds 2016 Diabetes type 2.
hoge bloeddruk en cholesterol.
Heel mijn leven heb ik al Asthma.

ik heb het momenteel moeilijk dat ik bepaalde dingen niet meer kan doen en dat ik vanalles wil doen.
ook met de diagnose en te horen krijgen dat ze het niet kunnen repareren. Dat ze enkel de pijn kunnen proberen onder controle te krijgen. Hoe moet ik hier met omgaan?
Wat gaat de toekomst me brengen. Kan ik ooit nog goed functioneren.

ik neem nu tradonal 4X daags, Dafalgan 4X daags 1g en celecoxib 200 mg 1X daags

ik hoop hier wat meer informatie te vinden.

dit was het.
 :icon_neutral: :yellow_icon3: {+} :aiwebs_007:
groetjes

liliane

Offline admin

  • Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • *******
  • Berichten: 1750
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
Re: Ik stel me even voor
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2020, 10:26:27 pm »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline pitoe

  • VIP
  • **********
  • Berichten: 4032
  • Geslacht: Vrouw
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
Re: Ik stel me even voor
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2020, 10:11:13 am »
Dag Liliane,

Welkom op het forum!!
Ik ben ook een rugpatient al sinds mijn 37 jaar, ben nu 49. Het is niet makkelijk om ermee te moeten leren leven, dat gaat bij mij nog altijd met vallen en opstaan.
Ik probeer wel niet meer te ver in de toekomst te kijken en dag per dag te leven. Genieten op de betere dagen en rusten op de mindere dagen.
Hier vind je vast en zeker info, tips en nog veel meer dingen.
Je mag altijd een eigen hoekje openen in het topic rugproblemen als je er behoefte aan zou hebben je ervaringen te delen..
Je mag ook altijd met ons meepraten in het wekelijkse praatcafeetje als je wil.. Het zorgt voor wat afleiding, of je kan er je frustraties kwijt en nog zoveel meer.

Ik hoop voor jou dat de geplande infiltraties je toch wat pijnvermindering kunnen geven.
Heel veel goede moed en sterkte gewenst!!

Vriendelijke groetjes!
                                        :tekst_smile4:

Offline ismelien

  • CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
  • Berichten: 10934
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik stel me even voor
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2020, 07:45:15 pm »
Hallo Liliane,

op dit pijnforum. Hier kan je terecht met vragen, pijn, frustraties of om je verhaal eens te vertellen - meerdere malen zelfs als je daar behoefte aan hebt - of om eens stoom af te laten. Je krijgt het begrip dat je in het gewone dagelijkse leven niet altijd krijgt.


Dit forum bevat een schat aan informatie over veel aandoeningen en behandelingen.

Je kan best een eigen topic aanmaken – indien mogelijk  in het gepaste subforum -  waar je dan alles kwijt kan : je eigen ervaringen, vragen, bedenkingen….
Op die manier staan alle reacties samen. Dat is voor jou overzichtelijker en voor de andere forumleden makkelijker om alles te volgen. Bovendien zijn de verschillende subfora meer afgeschermd waardoor enkel geregistreerde leden er kunnen  lezen en reageren. Dit in tegenstelling tot dit welkomsttopic waar iedereen kan lezen. Deze werkwijze garandeert meer privacy aan de deelnemers-lotgenoten.

Een heel belangrijke pijler op dit forum is het lotgenotencontact. Je komt hier "thuis" bij mensen die in een gelijkaardige situatie leven en het maakt niet veel uit om welke aandoening het gaat. Pijn is pijn.
Bepaalde problemen zijn voor alle pijnpatiënten gelijklopend en juist de diversiteit maakt het forum nog meer waardevol. Tips voor een bepaalde aandoening kunnen ook mensen met een andere aandoening helpen.

Wat je van ons niet mag verwachten, is een diagnose, medisch advies...   Dit is het domein van de artsen. We kunnen hoogstens onze ervaringen geven.

Je zal merken dat hier heel weinig over de toekomst - en al zeker niet de verre toekomst - gesproken wordt. We leven in het heden en bekijken het dag voor dag; of als zelfs dat te moeilijk is : uur per uur. Te ver vooruit willen kijken, zorgt voor meer angst en onzekerheid wat dan weer zorgt voor extra stress en dat kan je best missen.


Dit is een pijnforum maar dat betekent  zeker niet alleen kommer en kwel.  Integendeel; er is plaats en ruimte om mooie momenten te delen. In ons virtuele praatcafeetje wordt er over van alles gepraat en zo leer je de mens achter de ziekte en/of pijn wat beter kennen. “Gedeelde smart is halve smart; gedeelde vreugde is dubbele vreugde” zijn hier echt geen loze woorden.

Elke week wordt een nieuw praatcafeetje geopend en na een poosje worden deze praatcafeetjes verplaatst naar  het archief.   Dat is één van de redenen waarom medische onderwerpen  best in de specifieke subfora worden geplaatst.
 

Verken het forum op je eigen tempo en zeker niet aarzelen als er iets niet duidelijk is. Er is altijd wel iemand die je op weg kan helpen.


Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt en wens dat het forum iets voor jou kan/mag betekenen.

In elk geval  bedankt voor je  voorstelling en het vertrouwen dat je ons geeft. Succes voor de tweede opinie en de geplande behandelingen.

Veel goede moed.

Van harte
Hoop is een lichtje in je hart dat vandaag moed geeft en morgen kracht !

Offline Marcel

  • CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • Berichten: 3165
  • Geslacht: Man
    • "LevensneveL"
Re: Ik stel me even voor
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2020, 11:33:19 am »
.
Hallo Liliane.

Hartelijk welkom op ons

“Lichtpuntje”

De enige plaats waar voor
al je vragen en noden
een antwoord is te vinden,
van een hele groep,
echte vrienden
die je gratis en voor niets,
hun hulp en steun aanbieden.

Marcel

Met vriendelijke groetjes van, Marcel.
--------------------------------------
"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
    stel dan op prijs wat je bezit."
--------------------------------------

Offline Happy

  • Captain
  • *******
  • Berichten: 1000
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik stel me even voor
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2020, 12:14:31 pm »
 :tekst_smile4:


Lilian, Vooreerst wil ik je zeggen dat ik hoop dat je hier op het forum zal vinden waar je naar op zoek bent.
We zijn geen artsen, dus op dat vlak kan hier niemand je raad geven.
Wat we wel kunnen is ervaringen delen want 1 ding hebben we hier allemaal gemeen, we weten wat pijn is, we weten hoe moeilijk het soms allemaal is, en doordat we het zelf meemaken (ook al hebben we allemaal wat anders) begrijpen we mekaar beter dan eender wie in de buitenwereld.

Niemand heeft het makkelijk gehad als de diagnose viel, dat is steeds als een donderslag bij heldere hemel. Maar stilletjes aan moet je het leren aanvaarden, leren aanvaarden dat je niet meer alles kunt, dat niks meer is zoals het geweest is.
Maar dat wil zeker niet zeggen dat je niet meer kan genieten. Sommigen moeten hun leven amper veranderen, anderen moeten het roer drastisch omgooien, maar ook dat leer je stilletjes aan.

Zo spreken wij hier over de salami techniek die ons toelaat om toch nog bepaalde dingen te doen. Dit is niet meer of niet minder dan in schijfjes werken en rusten. Aanvaarden dat je op tijd je rust moet nemen.


Artrose, facetartrose, nee, wat weg is kan niet meer terug groeien, dus genezen, in de letterlijke zin dat zal inderdaad niet kunnen, maar dat wil niet zeggen dat je niet een stuk beter kan worden dan nu.
Je schrijft over effectieve behandelingen die in september gepland staan, nog een hele poos, maar daar zal je naar alle waarschijnlijkheid een stuk op weg geholpen worden om jezelf een stuk beter te gaan voelen. Om weer iets meer te kunnen aanpakken.
Je moet er gewoon in geloven, dat bepaalde behandelingen zoals bijvoorbeeld kiné al een heel verschil kunnen maken.
Ook met medicatie is het soms een lange zoektocht naar de juiste medicatie of de juiste combi van medicaties.

Maar er zal zeker alles aan gedaan worden om jezelf weer een stuk beter te laten voelen.

Zelf heb ik ook Artrose, Psoriasis Artritis, Brechterew en Osteoperose met onderliggende longproblemen.
De diagnoses werder allemaal snel gesteld. Maar het heeft bij mij heel lang geduurd eer de juiste  medicatiecombi gevonden was.
Ik kreeg ook de voorspelling om rekening te houden met het feit dat ik in een rolstoel terecht zou kunnen komen.
Uiteindelijk zoveel jaren later ben ik zelfs beter dan in de tijd dat de diagnose gesteld werd.
Mede ook door te proberen zoveel mogelijk te bewegen, wandelen, fietsen, ook al deed/doet het verd@md veel pijn, maar ik volgde de raadgevingen op.
Daarmee wil ik maar zeggen, geef de moed niet op, vecht en zoek mee met de artsen naar wat jou kan helpen.
Probeer te aanvaarden en te genieten van wat nog wel kan en je bent een heel pak op weg.

Zoals hier al eerder is geschreven kan je misschien een eigen topic starten bij rugproblemen, of bij artrose, wat jij denkt dat voor jou het dichtste bij komt.
Je mag ook dingen aan ons vragen, en naar maten van het mogelijke zullen wij proberen om je te helpen en te antwoorden.
Nee, we zullen misschien niet altijd antwoorden hebben , maar met ons allen doen we hier ons best voor mekaar.


Als je wil meepraten over de dagdagelijkse dingen dan is er het praatcafeetje. Als dat je mocht interesseren, laat je dan niet afschrikken door het feit dat wij mekaar kennen of heel goed lijken te kennen.
De meesten hebben mekaar nog nooit ontmoet en we kennen mekaar dus alleen via hier. Al heel snel zal je ontdekken dat je je daar ook thuis kan voelen en dat je al snel gewoon mee kan praten over van alles en nog wat.
Ook al ben je nieuw, je hoort erbij.

Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd en ik hoop echt dat je hier wat opsteekt.

Offline Irene

  • Senior
  • *****
  • Berichten: 363
  • Geslacht: Vrouw
    • Denhutsepot
Re: Ik stel me even voor
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2020, 07:06:09 pm »
Welkom Liliane,  :dance: :dance: :dance: de ander lieve dames hebben je al weg wijs gemaakt, dus ik hou het kort. {:}
Een lach maakt je dag.

Offline franita

  • Neem je dromen mee de dag in..
  • Topper
  • *********
  • Berichten: 2761
  • Geslacht: Vrouw
  • ATHEE met veel respect
Re: Ik stel me even voor
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2020, 07:13:06 pm »
 {[} hartelijk welkom hier.
Respect  liefs

Offline Liliane1967

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik stel me even voor
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2020, 02:20:20 pm »
Dag Liliane,

Welkom op het forum!!
Ik ben ook een rugpatient al sinds mijn 37 jaar, ben nu 49. Het is niet makkelijk om ermee te moeten leren leven, dat gaat bij mij nog altijd met vallen en opstaan.
Ik probeer wel niet meer te ver in de toekomst te kijken en dag per dag te leven. Genieten op de betere dagen en rusten op de mindere dagen.
Hier vind je vast en zeker info, tips en nog veel meer dingen.
Je mag altijd een eigen hoekje openen in het topic rugproblemen als je er behoefte aan zou hebben je ervaringen te delen..
Je mag ook altijd met ons meepraten in het wekelijkse praatcafeetje als je wil.. Het zorgt voor wat afleiding, of je kan er je frustraties kwijt en nog zoveel meer.

Ik hoop voor jou dat de geplande infiltraties je toch wat pijnvermindering kunnen geven.
Heel veel goede moed en sterkte gewenst!!

Vriendelijke groetjes!
                                        :tekst_smile4:

waar kan ik mijn eigen hoekje openen? Hoe doe ik dit?
groetjes

liliane