Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
april 30, 2025, 08:54:54 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

16 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 763 keer)

Offline Kelly

• Newbie
  • *
Even voorstellen
« Gepost op: januari 06, 2023, 10:30:24 am »
Hallo

Ik ben Kelly, 47 jaar, mama van 2 (16 en 19jaar). Ik ben eigenlijk al sinds jaren op de sukkel met de rug. De laatste maanden is er daar ook nog heup, nek en hoofdpijn bij gekomen. Dit is meer tengevolge van emotionele stress. Eind 2021 is mijn vader na de ziekte ALS overleden. Dan is mijn focus volledig gegaan naar mijn mama en oma, waardoor ik eigenlijk nooit tijd heb genomen om zelf te rouwen. :yellow_icon3: Een paar maand geleden kreeg ik last van een stijve nek gecombineerd met migraine aanvallen. Sindsdien heb ik bijna dagelijks hoofdpijn. En totaal oververmoeid geraakt.
Ik ben het zo beu,  om altijd moe en pijn te hebben. De rug ben ik al gewoon, maar hoofdpijn is echt niet gewoon te worden.

Groeten
Kelly

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2023, 01:59:06 pm »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline pitoe

• VIP
  • Geslacht: Vrouw
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2023, 07:48:21 pm »
Dag Kelly,

Welkom op het forum!!  :smileys_for_all2:
Zo erg wat jullie hebben moeten meemaken met je vader. Een vreselijke ziekte ALS. Ik begrijp dat je in die tijd jezelf wat wegcijfert voor je familie die je nodig had.
Nu is niet alleen de rugpijn erger, maar heb je nog meer klachten gekregen als die je al had. Heel naar en moeilijk om te dragen allemaal...
Ik ben ook een rugpatient, met intussen allerlei andere klachten waaronder een maand geleden ik de diagnose kreeg van een vorm van migraine. Echt niet fijn.. Want alles wat erbij komt is te veel voor mijn gevoel.

Je mag altijd een eigen topic aanmaken als je dat wil, kunnen we daar verder praten als je daar zin in hebt.
Je vind hier ook altijd tips en ervaringen van lotgenootjes.

Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte en beterschap toe!! Hopelijk vind je toch af en toe een beetje rust waar je zo erg aan toe bent.

:tekst_smile4:

Offline Happy

• Captain
« Reactie #3 Gepost op: januari 07, 2023, 05:42:15 am »

Je wegcijferen voor je familie is zo lief, maar eigenlijk niet slim. Toch doen we het allemaal, heb ik recent ook weer gedaan.
Maar je bekoopt het altijd zelf met extra pijn, je lichaam neemt wraak voor de roofbouw die je op je lichaam pleegt.

Je weet het, en je doet het toch, en met de wetenschap ben je echt niet geholpen want je zit daar met de pijn en de ellende.
Daar nog migraine bij en je voelt je oververmoeid.
Migraine, hoofdpijn, het is zeker iets wat niet went.  Stress kan ook mede de oorzaak zijn van die stijve nek en van de hoofdpijn.
Probeer je rust te nemen, alles in schijfjes te doen, niet te veel hooi op je vork pakken. en vooral, tijd nemen om te rouwen.

Heel veel sterkte en hopelijk vind je hier wat steun.

Offline mia

• General
  • stap voor stap...
« Reactie #4 Gepost op: januari 07, 2023, 08:59:26 am »
Dag Kelly, welkom op ons forum...
De pijn en de stress van je afschrijven doet soms deugd. Er zijn altijd wel lezers en veel mensen die meevoelen of in dezelfde situatie zitten.
Heel veel sterkte en probeer een beetje aan jezelf te denken...

vriendelijke groetjes

Offline hilde

• Admiraal
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2023, 10:05:42 am »

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2023, 11:13:00 pm »
Kelly,

Welkom op het forum.  Je hebt al een heel lange lijdensweg achter de rug.  Aanvankelijk was het je rug en daar kon je op één of andere manier nog mee omgaan.

Het overlijden van je papa eind 2021 zorgde voor extra veel stress en in je lichaam uitte zich dat door hoofdpijn die je er gratis bovenop kreeg.  Sindsdien probeer je er te zijn voor je mama en je oma waardoor je eigenlijk zelf niet toe kwam/komt aan rouwen.   

Jezelf wegcijferen in zo'n situatie gebeurt als vanzelfsprekend maar is dat eigenlijk niet.  Alleen is er geen pasklare oplossing om dat zomaar los te laten.
Het zorgen voor anderen gaat vaak ten koste van jezelf.

Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je beter voor jezelf moet zorgen maar in de praktijk is het veel minder evident.  Er zijn hier nog mensen die het uit eigen ervaring kunnen beamen.

Ik hoop en wens dat je toch op één of andere manier een soort evenwicht kan vinden  om naast de zorg voor je mama en oma ook aan de nodige zelfzorg toe te komen.  Heel veel goede moed en wijsheid op die zoektocht.

Het allerbeste.

Offline hilde

• Admiraal
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2023, 07:01:05 pm »
Welkom op ons forum  :tekst_smile4: