Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 01, 2025, 08:38:48 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

16 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Ik ben Carolien  (gelezen 667 keer)

Offline Divacaro

• Newbie
  • *
Ik ben Carolien
« Gepost op: maart 27, 2023, 05:39:12 am »
Hallo iedereen

Ik ben Carolien, 35,5 jaar oud, ik ben zorgkundige in een rusthuis en ik ben pas gediagnosticeerd met chronisch pijn. Bij mij zit het vooral in mijn schouder nek en rug.

Ik heb al een lange weg achter de rug als het gaat over onderzoeken scanners infiltraties zalfjes medicatie en wat nog meer. Maar de pijn blijft en zal blijven.
De pijn is op zijn minst een ongemanierde company geworden.

Ook sukkel ik al een tijdje met mijn knie maar dat is niks chronisch

Ik ben dus zorgkundige en ik sta op de afdeling voor mensen met dementie iets wat ik heel graag doe. Maar de pijn maakt het een mens exhr moeilijk soms om verder te gaan. Ik werk om financiële redenen full time.

Ik ben pas gediagnosticeerd met chronisch pijn omdat ze niet vinden wat er gaande is in mijn nek schouder en rug. Momenteel volg ik in Pellenberg de cursus “hoe omgaan met pijn” een “verplichting” van het pijncentrum anders kan ik uit het traject gezet worden.

Verder woon ik bij mijn grootouders en heb ik een kat Mazzel. Ik hou van knutselen haken en breien en ik hou van de muziek van Il Divo, Dana Winner, Jaap Reesema en nog veel meer.

Ik heb sols de neiging om nogal fel te reageren als men mij niet geloofd of als men tegen me in gaat en zeker als de pijn in zijn goede vorm aanwezig is… maar zeg me dat gerust als dat hier ook zo zou zijn.

Wie meer wil weten stel gerust de vraag!

Groetjes Carolien

Offline mia

• General
  • Geslacht: Vrouw
  • stap voor stap...
Re: Ik ben Carolien
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2023, 07:56:05 am »
Dag Carolien (divacaro). Heel welkom op het forum. Je kan veel lezen over allerlei onderwerpen... Je kan wat babbelen in ons praatcafé en je kan in je eigen topic alles van je af schrijven. Er zijn altijd wel lotgenootjes die meeleven (lezen).

Leuk dat je een kat hebt want in ons cafeetjes zitten bezoekers met honden...
vriendelijke groetjes

Offline Happy

• Captain
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2023, 08:26:27 am »
 :tekst_smile4:

Hallo Carolien,

Heel normaal dat je al eens "kort door de bocht" reageert als iemand je niet gelooft. Zeker als je op dat moment dan nog eens extra veel last hebt.
Hier geloven mensen je wel omdat we allemaal met het probleem te kampen hebben.
Ieder op zijn eigen manier.

Wij zijn geen artsen en zullen de oorzaak van je problemen dan ook niet kunnen diagnosteren maar wat wij wel kunnen is een luisterend oor hebben en begrip voor je situatie.

Ik hoop voor jou dat je wel begrip krijgt van je grootouders waar je bij woont en dat jullie samen hierin een weg kunnen vinden.
Ook wat het huishouden en zo betreft want zij zijn waarschijnlijk ook niet meer zo heel jong.

Vooral je kat Mazzel zal je heel veel liefde geven en er altijd voor je zijn. Een dierenvriendje of vriendinnetje is zo leuk en zij begrijpen je vaak beter dan mensen.
Hier lopen 2 boxer-jongens rond. Wodan en Lemmy.

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2023, 09:22:10 am »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2023, 12:53:52 am »
Dag Carolien,

Welkom op het forum!
Ook ik het 17 jaar in een rust- en verzorgingstehuis gewerkt en ben moeten stoppen owv chronische pijn.
Ben al meer als 10 jaar thuis en mis mijn job nog altijd.

Het is een hele mooie job, maar ook heel zwaar als je elke dag pijn hebt.
Ik hoop in ieder geval dat ze toch een remedie vinden om je pijn meer draagbaar te maken.
Ik weet hoe het voelt als je veel pijn hebt en je word niet geloofd. Is moeilijk om te dragen, je zou voor minder kort van stof worden of opstandig.

Kom gerust lezen op het forum, je mag altijd voor jezelf een topic aanmaken bij het onderwerp dat het best bij je past. Hier kan je altijd je verhaal kwijt, hier word je gelooft en vind je veel tips, begrip enz..

Heel veel sterkte bij alles wat je doet en mee maakt.

:tekst_smile4:

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2023, 11:38:59 pm »
Dag Carolien,

Welkom op dit forum.  Hier kan je terecht om je hartje te luchten, om je verhaal te doen en dat zelfs meerdere malen. Niemand zal je een zeur vinden want we zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje.

Je kan best een eigen topic maken in bv  Schouderproblemen

Dit voorsteltopic kan iedereen lezen; dus ook mensen die nog niet geregistreerd zijn.  Voor de andere topics moet je jezelf eerst aanmelden en voorstellen. Dan pas krijgt iemand de mogelijkheid om de persoonlijke topics te lezen en er te reageren.

Kom zeker ook eens langs in het  Praatcafeetje
Elke maand wordt een nieuw cafeetje geopend. Er wordt over koetjes en kalfjes gepraat.  De zaken ivm je aandoening kan je best in je eigen topic plaatsen.  Zo blijft het een beetje overzichtelijk.

Tot slot wens ik jou nog heel veel goede moed.  Ik hoop je hier nog regelmatig te "zien".

Bedankt voor het vertrouwen.

Het allerbeste.