Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
april 30, 2025, 08:45:17 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

9 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Hallo iedereen! :smileys_for_all2:  (gelezen 905 keer)

Offline M-B90

• Newbie
  • *
Hallo iedereen! :smileys_for_all2:
« Gepost op: april 01, 2023, 11:46:19 am »
Heeey,

Nieuw hier, dus even voorstellen!
.

M-B90, 32 jaar en sinds een maand de diagnose 'Spasmofilie' gekregen.

Ik ben (was) tot voor kort een sportieve mama en plusmama. Een druk (veel te druk) leven zorgt voor behoorlijk wat stress. Ik voelde me moe en niet zo goed, maar weet dit aan alle drukte. Begon vorig jaar lichamelijke pijnen te krijgen, en meer en meer pijn in de armen. Eerst dacht ik dat ik me wat overdaan had in de fitness... maar de pijn was meer en meer aanwezig en ging ook niet weg als ik even geen sport deed.
2 maand geleden kon ik niet meer van de pijn en ging naar mijn huisarts.
Ik moest direct rust nemen, want ging al te lang volgens haar over mijn limieten wat zorgde voor een overgespannen lichaam. Rust, ontstekingsremmers, geen sport,... het hielp niet.
Dan maar bijkomende onderzoeken zoals scanner, fysisch geneesheer,...

Ik heb ook hashimoto (schildklieraandoening), waarvoor ik al 6jaar dezelfde dosis medicatie neem en altijd stabiel was. Ook die bleek plots niet meer stabiel te zijn en ook hier zijn we momenteel mee bezig om terug goed in te stellen. Waarom deze plots de pan uit vliegt weet precies niemand.

De fysisch geneesheer deed enkele testen en kwam tot de vaststelling dat ik spasmofillie heb.
Had ik nog nooit van gehoord!
Zou getriggerd zijn door de stress, maar ik begreep dat het over zou gaan met de nodige rust.

Echter zijn we 2 maand verder, ga ik al die tijd 2x in de week voor een uur naar de kinesist (die alle spieren losmaakt en rekt), maar er is helemaal nog geen beterschap!
Ik neem pijnstilling om de dagen door te komen en dat ik moet doseren en niet meer kan wat ik voorheen deed maakt me gefrustreerd!
Ook de indruk dat het begrip in de omgeving aan het zakken is, wat het mentaal lastiger maakt.

Daarom mij aangemeld op dit forum om wat informatie te verkrijgen, wat te kunnen praten,...

Vele groetjes,
M-B90

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
Re: Hallo iedereen! :smileys_for_all2:
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2023, 01:58:06 pm »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline mia

• General
  • Geslacht: Vrouw
  • stap voor stap...
« Reactie #2 Gepost op: april 02, 2023, 09:15:31 am »
Hallo en welkom MB-90. Je kan rustig veel lezen want er staat al wat op het forum. Je kan je eigen topic aanmaken en de frustratie van je af schrijven. Er zijn altijd wel luisteraars (lezers). Ook is er ons babbelcafeetje waar over gewone zaken gesproken wordt (als er volk is).

Heel veel succes in je zoektocht naar beterschap.
vriendelijke groetjes

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2023, 07:24:50 pm »
Hallo M-B90,

op dit pijnforum.

Hier kan je terecht met vragen, bedenkingen, om je verhaal te doen en zelfs meerdere malen als je daar behoefte aan hebt.  Je krijgt het begrip dat je in je dagelijkse leven niet altijd ervaart.  Het klopt zeker dat mensen na een tijdje minder begrip tonen voor je situatie; zeker als er aan je uiterlijk niet meteen iets te zien is en dat is bij spasmofilie het geval. 
Misschien stellen ze nog de vraag het met je gaat maar eigenlijk willen ze liefst dat je antwoord daarop  "goed" is

Voorlopig kan je niet anders dan luisteren naar je lichaam en zeker niets forceren; daar bereik je niets mee.  Integendeel, je gaat je zowel lichamelijk als mentaal slechter voelen.

Je kan de "salami-techniek" gebruiken waarbij je schijfjes van activiteit afwisselt met schijfjes rust.

Het is normaal dat je gefrusteerd raakt door het feit dat je tot op dit moment nog weinig of geen beterschap ervaart. Jammer genoeg lost dit soort problemen zich niet op op korte termijn.  Je kan niet anders dan geduld hebben.

Probeer niet te ver vooruit te kijken maar  van elke dag het beste te maken.  Geniet van kleine dingen waar je je aan kan optrekken. 

Je kan best en eigen topic aanmaken  Er is een subtopic specifiek over Spasmofilie.  Daar kan je o.a. ervaringen van anderen lezen.

Het voordeel is dat de reacties van anderen dan allemaal bij elkaar staan; wat het geheel overzichtelijker maakt.  Bovendien is dit subtopic meer afgeschermd.  Dit voorsteltopic kan door iedereen gelezen worden terwijl alle andere subforums en subtopics alleen kunnen gelezen worden door geregistreerde leden.

In ons praatcafeetje leer je de mens achter de aandoening wat beter kennen.  Daar wordt over koetjes en kalfjes gepraat.  Kom gezellig mee praten.  Elke maand wordt er een nieuw praatcafeetje geopend. 

Goede moed en alvast bedankt voor je vertrouwen.