Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
april 30, 2025, 08:47:17 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

10 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Even voorstellen, ik ben Caro en heb chronische migraine  (gelezen 1042 keer)

Offline Caro

• Heeft de weg gevonden
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • A dog wags its tail with its heart
Even voorstellen, ik ben Caro en heb chronische migraine
« Gepost op: juli 05, 2023, 01:29:54 pm »
Hallo allemaal, ik zit nog beetje te zoeken hoe het hier werkt en hoop dat het klopt dat ik me in dit topic moet voorstellen. Ik ben dus Caro. Ik ben 49 jaar en heb sinds ongeveer mijn 23e migraine. Wat begon met 1 x per maand werd steeds meer en tegenwoordig heb ik dagelijks migraine met heel af en toe een dag niet. En bijna altijd ook nog gewone hoofdpijn. Ik heb al vanalles geprobeerd om het te verminderen maar daar zal ik meer over schrijven op het topic over migraine. Heb me nu aangemeld omdat ik van de neuroloog nu een medicijn voorgeschreven heb gekregen waar ik erg angstig voor ben en ik hoop dat er misschien hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Moet eerlijk zeggen dat als het nog lang duurt voordat ik iets vindt dat helpt, ik zo niet meer verder wil leven. Na bijna een jaar in de ziektewet ben ik sinds een paar maanden weer aan het werk en sinds deze week weer mijn volle contract. Maar ik weet niet hoe lang ik het vol houd. Ik moet steeds triptanen nemen om te kunnen werken en mijn sociale leven bestaat bijna niet meer. Ik heb een angststoornis ontwikkelt mede door de migraine. Maar daarover later meer. Eerst maar eens mijn weg op dit forum zien te vinden.

Offline Happy

• Captain
Re: Even voorstellen, ik ben Caro en heb chronische migraine
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2023, 01:55:39 pm »
 :tekst_smile4:

Hallo Caro, je hebt je al in het juiste topic voorgesteld, dus das al prima gelukt.
De rest komt ook wel.

Ikzelf kan je niet helpen. Ik weet hoe erg een migraineaanval kan zijn, maar ik mag in mijn handen klappen want ik maak dat maar heel sporadisch mee.

Ik heb wel al gehoord van mensen die echt geholpen zijn met nieuwe medicatie in de vorm van injecties. Maar hoe heet weet ik niet.
Ik hoop voor jou dat je iets kan vinden wat het allemaal draaglijker maakt zodat je je job kan blijven doen, maar ook nog, al is het maar een heel klein stukje, sociaal leven terug kan krijgen.

Sterkte en succes met je zoektocht en het antwoord krijgen op je vragen.

Offline Caro

• Heeft de weg gevonden
  • *
  • A dog wags its tail with its heart
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2023, 02:05:43 pm »
Dank je Happy. Je bedoelt de CGRP-remmer injectie. Die wil ik dus ook graag. Maar ik heb inmiddels een topic gemaakt op het chronische migraine forum. Want helaas krijg je dit medicijn niet zo gemakkelijk.

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2023, 07:05:28 pm »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2023, 01:31:38 pm »
Hallo Caro,

_2_11_ op dit forum. Met het voorstellen van jezelf heb je al een eerste stap succesvol gezet. Onze administrator heeft je toegang´ gegeven tot de rest van het forum.

Je hebt al een lange lijdensweg achter de rug en tot nu is er nog geen goede therapie voor jou gevonden.

Met één of andere therapie kunnen we jou niet helpen maar je kan hier wel terecht met vragen en bedenkingen, om je hart eens te luchten en voor het lezen over de ervaringen van lotgenootjts. Hier krijg je het begrip dat je in je dagelijkse leven niet altijd krijgt.

Hier wordt je niet be- of veroordeeld want er zijn altijd mensen die zich de vraag stellen of het echt wel zo erg is of vinden dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft.  Laat je vooral niet beïnvloeden door deze mensen.
Jij bent de ervaringsdeskundige en als jij zegt dat je pijn hebt, heb je pijn.

Kom zeker ook eens langs in ons virtueel praatcafeetje. Daar leer je de mens achter de ziekte wat beter kennen. Er wordt daar over koetjes en kalfjes gepraat. Maandelijks wordt er een nieuw praatcafeetje geopend.

Neem rustig de tijd om het forum te verkennen. Aarzel niet om te vragen als er iets niet duidelijk is.

Goede moed en alvast bedankt voor het vertrouwen.

Offline mia

• General
  • stap voor stap...
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2023, 08:34:21 am »
Dag Caro, ik merk dat ik je nog geen welkom gewenst hebt... Bij deze dus : Heel erg welkom op dit forum. Kijk ook eens in ons cafeetje dat tegenwoordig weinig bezocht wordt. Lees maar veel en als het niet gaat typ je maar je frustratie van je af... er is altijd wel een luisterend (lezend) oor. Het allerbeste met je...
vriendelijke groetjes