Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
augustus 20, 2025, 07:09:39 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

7 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    "Het ergste is niet de pijn, maar het onbegrip" | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Niet nieuw... wel zeer lang geleden...  (gelezen 2509 keer)

Offline cacyslis

• Freak
  • Geslacht: Vrouw
Niet nieuw... wel zeer lang geleden...
« Gepost op: december 19, 2011, 08:27:46 pm »
Daarom dacht ik bij mezelf, waarom me niet weer even voorstellen. Er zijn waarschijnljk veel nieuwe mensen onder ons.

Mijn naam is Catherine. Ik ben intussen 45 jaar geworden. Ben bijna 21 jaar gehuwd en heb twee schatten van dochters.

Op 4 mei 2006 had ik een ernstig motorongeluk. Daar dit op de terugweg van het werk gebeurde werd dit zonder probleem aanzien als een werkongeval.
Iets meer dan 4 jaar ging ik van ziekenhuis naar ziekenhuis, van revalidatiecentra naar revalidatiecentra... Op 01 augustus 2010 werd mijn dossier door de verzekering geconsolideerd en moest ik terug aan het werk. Daar het er daar niet zo goed aan toe ging (4 maand later failliet) werd ik ontslagen.

Via VDAB kwam ik bij GTB terecht, trajectbegeleiding en ik werd ingeschreven als werkzoekende. Wel is er een blijvende invaliditeit van 50% erkernd door de arbeidsongevallenverzekering.

Maar al de pijn, de platte rust, het afkicken van medecatie keel maar het begin van de lijdensweg... Op aanraden van GTB starte ik vorig jaar een opleiidng als opvoedster. Lichamelijk was dit te hoog gegrepen en na 2 maand moest ik dan op opgeven.Zelfs al was het met medisch attest, VDAB kon geen Na een zeer bewogen vakantie 2011, besloot ik toch terug te gaan. De VDAB was zo vriendelijk mij toch een gedeeltelijke prijsvermindering toe te staan. RVA deed iets moeilijker over de vrijstelling maar 1 september starte ik voor de opleiding maatschappelijk werk.

Vandaag, bijna 4 maand later, moet ik terug opgeven om medische redenen...Verder weet ik niet meer wat...
Neem vlug een kijkje op mijn blog...
https://misscacysworld.wordpress.com

Offline franita

• Neem je dromen mee de dag in..
  • Topper
  • ATHEE met veel respect
Re:Niet nieuw... wel zeer lang geleden...
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2011, 08:47:12 pm »
Hallo Cacyslis

fij je hier terug te vinden,
alleen zo spijtig dat je je projecten niet kon waarmaken
je probeerde
gaf alles wat je kon
maar 't mocht niet baten

zulke arbeid, zulke cursussen zijn fysiek heel zwaar
als je dan zoveel pijn hebt kan je niet concentreren
kan je 't niet uithouden

maar je kan niet zeggen
" ik heb spijt dat ik het niet probeerde"
want dat deed je wel
en dat is heel moedig

heel hartelijk welkom terug  ...  (_21-) (_21-) (_21-)
Respect  liefs

Offline annemie

• Admiraal
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2011, 10:26:26 pm »
Casyslis, welkom terug hier, je plaatsje is nog warm zalle! :-)
hoe zwaar het soms ook is, aan de horizon schijnt de zon!

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2011, 11:34:04 pm »
Hallokes, Welkom terug!
Je is inderdaad heel erg lang geleden, maar je plaatsje is inderdaad nog warm.
Het is heel erg wat je moet meemaken, ik weet het uit ervaring, want ik heb ook een opleiding moeten stoppen die ik aant doen was via GTB en ben nu op invaliditeit, maar hoelang ze me gerust laten weet ik nie...
Sterkte!!

Offline IngeVV

• Freak
« Reactie #4 Gepost op: december 20, 2011, 08:45:08 am »
Welkom terug op dit forum!
Groetjes
Inge

Offline Marcel

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • Geslacht: Man
    • "LevensneveL"
« Reactie #5 Gepost op: december 20, 2011, 11:55:04 am »
.
Hallo  Cacyslis,

Hartelijk welkom op ons

“Lichtpuntje”

De enige plaats waar voor
al je vragen en noden
een antwoord is te vinden,
van een hele groep,
echte vrienden
die je gratis en voor niets,
hun hulp en steun aanbieden.

©Marcel

Met vriendelijke groetjes van, Marcel.
.
--------------------------------------
"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
    stel dan op prijs wat je bezit."
--------------------------------------

Offline Katieke

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • mijn 2 kapoentjes
« Reactie #6 Gepost op: december 20, 2011, 12:10:35 pm »
Cacyslis,
misschien al even geleden maar zeker nog niet vergeten.
Van harte welkom terug!
Jamer dat het allemaal niet zo goed loopt met de opleidingen.
Groetjes,
Katieke

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #7 Gepost op: december 20, 2011, 06:24:36 pm »
Catherine,

Welkom terug; al ben je eigenlijk nooit weg geweest. Je plaatsje is nog warm.

Jammer dat het met de opleiding maatschappelijk werk ook niet lukt. Dat moet heel frustrerend zijn; vooral omdat jij iemand bent die vooruit wil en toch nog dromen wil waarmaken.  Je kan jezelf zeker niks verwijten. Je hebt  het geprobeerd en je er volledig voor ingezet maar het heeft niet mogen zijn.
Pijn is een echte energievreter en voor een opleiding heb je heel veel energie nodig.  Daarnaast heb je nog de zorg om een gezin;zelfs met de hulp van je dochters blijft er nog meer dan genoeg te doen.

Heel veel goede moed.

Offline Regen

• Beginner
  • **
« Reactie #8 Gepost op: december 21, 2011, 03:02:31 am »
Hoi daar!

Waar ging je naar school voor maatschappelijk werk?

Ben der bij mijn miserie ook mee begonnen, school sociaal werk. Ligt een beetje in de lijn van mijn vorig werk en doe dat graag.
Ik doe het in Delta-systeem in Gent, Artevelde Hogeschool. 1 dag per week les op dinsdag en de rest zelfstudie.
Eerste jaar ben ik doorgekomen dmv examenspreiding met medisch statuut. Eerste semester geen examens kunnen doen.
Dan twee ingehaald in het jaar. Dan tweede semester wel gedaan en met nog twee vakken in augustus eindelijk rond.

Dit jaar gaat het ook weer die kant op.. wederom met examens in het verschiet en nu juist een terugval al een paar weken. Mijn goal is twee van de zes examens te kunnen doen in januari. ( Dat zijn er dan twee meer dan vorig jaar ;-) in de eerste semester.
Tweede semester kort ik in met twee vakken. Dus nog drie in juni en drie in augustus bv? Of ergens tussendoor..

Normaal is de studie 3 jaar. Voor Delta is het dan 5 jaar. De bedoeling is werken combi gezin combi studie. Maar eerlijk gezegd is dat utopie. Ofwel werken de studenten daar halftijds en hebben ze geen gezin. Ofwel kunnen ze net het gezin combineren met de studie. Het is dus niet éénvoudig.

Je kan ook geïndividualiseerde trajecten aanvragen op basis van bais van reeds behaalde diploma's of medisch statuut of ...

Mijn grootste moeilijkheid is dat je veel moet studeren en dus zitten. (Ben rugpatient geworden en heb amytrofe schouderneuralgie voor de 5 de keer, veel pijn.. inmiddels tijdelijk op pensioen voor twee jaar.. Daarna? )

Ik kan bv geen 4 uur achter mekaar per dag studeren, zitten. Maar ik kan het wel proberen om in totaal aan 4 uur te komen per dag door af te wisselen. Uurtje studie, tijd voor wat anders, etc..  Kwestie van alles ook meteen goed proberen bij te houden. Veel studie-uren ineens inhalen kan ik dus niet. En zo ben ik er dan toch geraakt.  Mijn eerste prioriteit blijft wel, mijn pijn en lijf. Doorgaan tot ik erbij neerval doe ik niet. Heeft geen zin. Ik ga eerder achteruit in pijn dan vooruit.   

Hoe het verder zal lopen weet ik niet. Maar persoonlijk heb ik er mentaal-sociaal veel aan. Of ik der nou ooit afgestuurd raak en der werk mee vind?
Indien niet,... ja zie ik me toch eerder nooit meer aan betaald werk tout court. In elk geval met die basis heb je misschien ook weer meer keuze in vrijwilligerswerk dat je bv ligt,  zodat je toch nog ergens meedraait. Afin dat idee heb ik toch.   

Dus misschien een optie voor jou zo'n systeem?  Voor als je toch nog een keer zoiets hebt als.. ik wil toch nog proberen om.. Kan me voorstellen dat je ook wat ontmoedigd bent na die teleurstellingen..
Of misschien gaat dat niet met jouw statuut? Maar ik denk van wel..  Ik heb geen recht op VDAB- begeleiding of invaliditeit of dergelijke ( Ambtenarenstatuut). Ik doe het dan ook gewoon volledig op eigen initiatief.

Greetz,

Regen

Offline cacyslis

• Freak
« Reactie #9 Gepost op: december 21, 2011, 05:54:50 pm »
Dank iedereen!

Regen: ik volgde les in het VSPW te Gent. Niet alleen het studeren maar ook de stages vallen me veel te zwaar... We zien nog wel, ben niet met de toekomst bezig, enkel met het heden voor het ogenblik...
Neem vlug een kijkje op mijn blog...
https://misscacysworld.wordpress.com

Offline Regen

• Beginner
  • **
« Reactie #10 Gepost op: december 22, 2011, 04:23:29 am »
Hoi,

Zoals ik al zei: Indien je er zelf klaar voor zou zijn ( wat dat ook moge betekenen..)  is dit misschien iets. Het was maar een idee. 

Het VSPW in Gent, ken ik niet. Ben daar eigenlijk niet bekend. Woon in Antwerpen en mijn trips naar Gent zijn: Van parkeerplaats naar school en terug.

Je zegt: "Ik ben enkel met het heden bezig .. Niet zo met de toekomst. " 

Eigenlijk is het heden, de toekomst.. of de toekomst is gelijk aan het heden, en tegelijk ook aan het verleden. Met andere woorden het is enkel "nu" dat telt. Dus ja met het heden bezig zijn is dus prima denk ik.. Bij mij is dat niet anders. Ik heb ergens wel doelen, maar die zijn echt maar van moment tot moment, dag tot dag. 

Vroeger was dit anders, hoewel er feitelijk ook niks anders aan was.. behalve dat je dat idee hebt.. Op één of andere manier heb ik toch perspectieven nodig. Tegenwoordig kan dat al zijn: Naar de winkel gaan en terug.  Maar toch, wanneer dit dan lukt ben ik blij. Wanneer dit niet lukt.. Tja.. dan .. soms heb ik geduld en soms ook helemaal niet. ( Maar echt helemaal niet hé )

Je zegt :"verder weet ik niet meer wat.."  Je bedoelt? Wat je nog moet proberen of doen? Bedoel je dan voornamelijk met werk en inkomen?  Of andere ook een boel andere dingen.. Wat zou je zelf willen, binnen jou situatie?

In elk geval blijf er niet alleen mee zitten. Praten helpt misschien niet op directe wijze je moeilijkheden concreet op te lossen, maar niet praten doet er allesinds ook geen goed aan.

Regen

Offline hilde

• Admiraal
« Reactie #11 Gepost op: december 22, 2011, 02:18:03 pm »
Dag Casyslis,
Welkom terug op het forum.
Grs Gilde.

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Geslacht: Man
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #12 Gepost op: januari 10, 2012, 07:49:08 pm »
Maar allez zeg,

ik dacht al ... tiens, vanwaar ken ik die vriendelijke dame  (_004)

Cacyslis, hartelijk welkom back ... al ben je voor velen onder ons nooit weggeweest.
Gewoon even de pauzeknop indrukken is niet stoppen hé moateke ;-)

Heel veel groetjes,

CPtje

Offline miek1612

• Junior
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2012, 02:19:35 pm »
hallo Cacyslis

welkom terug, we zijn je nog niet vergeten

jammer dat je je studies moet opgeven
maar je moet toch eerst en vooral aan je gezondheid denken
het heeft geen zin steeds over de limiet te gaan

ik begrijp je interesse voor deze richting wel (bij mij is dat ook zo)
ik probeer dan maar regelmatig iets te lezen hierover

het allerbeste
Miek