Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 01, 2025, 01:12:37 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

11 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Hey allemaal!  (gelezen 2386 keer)

summ

• Gast
Hey allemaal!
« Gepost op: januari 13, 2006, 06:06:07 pm »
Ikzelf heb geen directe ervaringen met chronische pijnen, maar mijn moeder wel.  Al vanaf haar zevende is ze het slachtoffer van, dus al heel mijn leven.  Hierdoor zit ze ook psychisch enorm in de put.  Vroeger was ze altijd heel sociaal geweest, had een winkel en had dat contact nodig.  Maar sinds ze niet meer kan werken zit ze ganser dagen alleen thuis, (mijn pa werkt, mijn broer en ik studeren op kot).  Door deze constant nieuwe pijnen, onverklaarbare pjinen, heeft ze de moed volledig opgegeven.  ze wilt praktisch niet meer buitenkomen en denkt dat we haar niet begrijpen.  Ik wil haar helpen maar ze heeft moeite om de hulp te aanvaarden omdat ik niet kan begrijpen wat zij doormaakt.  

Daarom zou ik haar graag in contact brengen met mensen die hetzelfde voelen als mijn moeder.

Groetjes

Mira

• Gast
Hey allemaal!
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2006, 08:35:32 pm »
Hoi, ik voel me precies zoals je ma, ik sluit me op, heb geen sociaal leven meer, herken mezelf nietmeer en begrijp heel goed dat je je er zorgen om maakt.
Pijn kan je leven overheersen en lusteloosheid komt er voor in de plaats, zeker als je tussen die vier muren zit.

Wens haar veel sterkte en zeg haar dat ze niet alleen is, dat er zeker meer mensen hier zijn met dat probleem.
Groetjes Mira

ANSEEUW NICOLE

• Gast
Hey allemaal!
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2006, 12:46:31 pm »
hallo,

Je hebt een goede keuze gemaakt om even op dit forum te komen kijken. Je kunt hier inderdaad de juiste mensen vinden. Hierbij wil ik jou en je mama al een riem onder het hart steken.

Groetjes

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Hey allemaal!
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2006, 03:35:07 pm »
Hallo,

k weet niet of je moeder een computer  heeft.  In dat geval moet je haar zeker de weg wijzen naar dit forum.  Ze zal zich gesterkt weten door het feit dat ze echt niet alleen is met pijn.  Probeer haar te overtuigen om af en toe ook eens weg te gaan (al is het maar een uurtje).  Want contact met mensen heeft iedereen nodig.

Veel sterkte voor jou en je moeder.

Ismelien

Joke

• Gast
Hey allemaal!
« Reactie #4 Gepost op: januari 14, 2006, 09:31:57 pm »
Hoi Summ,
Welkom op het forum. En hopelijk kunnen we je moeder straks ook verwelkomen. Ze zal inderdaad hier een goede hulpbron kunnen vinden.
Enne, hulp aanbieden: Ik ben er zelf zo??n van, wat ik zelf nog kan, mag mij niet ontnomen worden. En ik vind het erg moeilijk om om hulp te vragen, laat staan om die te krijgen. Voor mij was dat namelijk een bevestiging dat ik niet alles meer alleen kan.
Sinds deze week helpt mijn moeder mij op de vrijdagmiddag met schoonmaken. Ik doe dan zelf ook een beetje (teveel...) en mijn moeder mag de zware klusjes doen (waar ik mij dan wel weer schuldig om voel, hoor).
Maar goed, wat ik hiermee wil zeggen is dat je moeder misschien nog te trots is om toe te geven dat ze hulp nodig heeft. Misschien moet je zoiets niet meer aan haar vragen, maar moet je het gewoon doen. Dat zou een mogelijkheid zijn om zonder haar onbedoelt te kwetsen (want zij kan het niet meer), toch te kunnen helpen.
Nogmaals, push je ma een beetje en dan kunnen we niet alleen jou, maar ook je moeder wat van tips voorzien (en steun wanneer het slechter gaat).
Groetjes,
Joke

Offline hilde

• Admiraal
  • Geslacht: Vrouw
Hey allemaal!
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2006, 07:38:30 pm »
Dag Summy en mama,
Welkom op het forum, hier ben je op het juiste adres, hopelijk kunnen we je mama hier ook verwelkomen.
Groetjes Hilde.