Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 01, 2025, 11:36:44 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

14 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: nekpijn, migraine, hoofdpijn  (gelezen 21336 keer)

Offline Maya__

• Beginner
  • **
  • Geslacht: Vrouw
nekpijn, migraine, hoofdpijn
« Gepost op: juli 22, 2007, 01:16:25 pm »
Hallo,

pas ingeschreven op dit forum.  Weet dus nog niet goed hoe het er hier aan toe gaat.  Even in het kort mijn verhaal vertellen...
Sinds mijn tienerjaren heb ik vrij veel hoofdpijn.  Ik herinner me nog dat ik toen zelfs preventief iets innam tegen de hoofdpijn die ging komen.  In 2000 ging ik naar een osteopaat, die mijn rug en nek vrij ingrijpend "kraakte".  Sindsdien heb ik onophoudelijke nekpijn, die naderhand uitstraalde naar schouder, arm tot in mijn rechterhand. 
Ik heb al vele kinesisten, osteopaten en chiropracters geraadpleegd, het werd in de loop der jaren enkel erger.  Sinds 2004 is het probleem helemaal geëscaleerd.  De nekpijn is veel erger geworden,  ik heb hoofdpijn die dagen en soms weken duurt met regelmatige migraine-aanvallen.  De hoofdpijn kan gepaard gaan met misselijkheid, braken, diarree, flauwvallen,…  Soms verdwijnt de hoofdpijn of migraine na kraken van mijn nek (soms onmiddellijk na kraken, soms de dag of enkele dagen erna), wat aangeeft dat hoofdpijn en migraine van nek afkomstig zijn en ik dus geen chronische hoofdpijnpatiënt of migrainepatiënt ben.  Echter soms zit mijn nek ook vrij goed en los en krijg ik plots, uit het niets opgedoken, een zware migraine-aanval.  Dit is bijna altijd in het weekend en meestal na het drinken van wat wijn.  Ik ga nu binnenkort me laten testen op voedselallergieën omdat migraine eventueel van een allergie kan afkomstig zijn.

In 2004 heb ik enkele malen zware evenwichtsstoornissen gehad omdat nek volledig vastzit (volledige verstoring evenwichtsorgaan langs R-kant) : leidt tot vreselijke misselijkheid, braken, niet meer op benen kunnen staan, totaal evenwichtsverlies, dit duurt ongeveer 4 dagen (te vergelijken met de ziekte van Meničre) en ebt weg naargelang nek terug los komt te zitten (mbv myolastan).  Dit is in 2006 tot nu gelukkig niet meer voorgekomen. 

Sinds eind 2001 tot nu ben ik al frequent gemanipuleerd (gekraakt) sommige periodes zelfs 1 x/week, omdat nek zeer snel “vast” komt te zitten en extern manipuleren dan de enige oplossing is om nek los te maken.  Soms zit nek echter al terug vast de dag nadat chiropracter deze heeft losgemaakt.  Ik heb nu het aantal kraaksessies drastisch verminderd tot slechts een paar keer per jaar omdat zoveel kraken ook niet goed is.

Mijn dagelijkse klachten NU (sinds 2002, in verschillende gradaties):   
- van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds pijn in nek, rechterschouder en ook rug    
- pijn in ribben rug rechterkant
- pijn achterkant hoofd (spanning tussen oren) + vlak onder schedel
- heel vaak hoofdpijn die soms dagen , weken duurt (ik ga dan naar chiropracter en die kraakt de pijn dan soms weg, lukt enkel als hoofdpijn afkomstig is van geknelde zenuw)
- kan soms niet gaan werken of weggaan door de pijn
- spierpijn verergert naargelang de dag vordert
- soms doof gevoel (of geen gevoel meer) in R-hand => zenuw gekneld (=> naar kraker)
- soms gevoel dat slokdarm “dicht” zit (slikproblemen)
- vooral zitten is pijnlijk (te veel druk op wervels) , liggen is vaak enige oplossing om pijn te verlichten
- word 's nachts wakker van de hoofdpijn, kan er soms de hele nacht niet van slapen

Ik heb geen ongeval gehad.  Maar de symptomen lijken er op die van een whiplash denk ik.
Hetgeen ik ook al jaren heb, is dat mijn nek "knakt".  Ik kan mijn nek, door mijn hoofd te draaien, een oneindig aantal keren per dag zelf "kraken".  Als de spieren in mijn nek zich helemaal opspannen, dan kan ik mijn nek niet meer laten "knakken" en dan krijg ik hoofdpijn of soms migraine. 
Ben al een paar jaren in behandeling in de pijnkliniek in Pellenberg.  Al veel verschillende soorten medicatie ingenomen.  Moet nu stoppen met alle pijnstillers en iets preventief innemen tegen migraine (Cymbalta).  Blokkages van de nekzenuw helpen niet.  Ga elke dag werken met nekpijn en/of hoofdpijn.  Ben pas 34 en heb al jaren pijn en zie het soms gewoon niet meer zitten. 

groetjes

Offline sloebmie

• Captain
Re: nekpijn, migraine, hoofdpijn
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2007, 01:22:39 pm »
Hartelijk welkom Maya
dat is ook een verhaal seg,ik ken niets van hoofd en nekpijnen,maar wil je heel veel sterkte wensen. Kan geloven dat je regelmatig niet kan gaan werken. En is het dan geen nekhernia ofzo,allé ik ga maar af op verhalen die ik al eens gehoord heb,maar ja als je al in de pijnkliniek bent zal dat allemaal al geweten zijn hé
Veel sterkte

Offline ingrid61

• General
  • een vriend kent het lied van je hart
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2007, 01:23:51 pm »
welkom maya   (2_17_)

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2007, 01:49:14 pm »
Maya,

Welkom op dit forum.  Ik hoop dat je hier lotgenoten vindt die net als jij met migraine te maken hebben.  In ieder geval ben je hier niet alleen met je pijn wat de oorzaak ook is.
Ik hoop dat je je snel thuisvoelt.

Offline Katieke

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • mijn 2 kapoentjes
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2007, 04:23:59 pm »
Maya,
 -57_

Heb al veel gelezen over whiplash de laatste weken. Zelf heb ik gelijkaardige letsels maar dan aan lage rug.
Hopelijk vind je hier snel je weg.
Groetjes,
Katieke

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2007, 04:50:08 pm »

Offline an

• Captain
  • Lieve groeten An
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2007, 09:17:54 pm »
hey maya,

welkom op dit forum er zal wel iemand zijn hier op het forum die jou verhaal herkent!!!
en die zal je dan misschien wel het een en het ander kunnen uitleggen...
nog heel veel sterkte groetjes An

A.J.

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2007, 12:48:45 pm »
Hallo Maya, (_15)
liefs A.J.

Greet.DL.

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 23, 2007, 01:09:59 pm »
welkom maya met streepke... hihihihi ik heb ook nekpijn en hoofdpijn en meer van dat, na een val met brommer had ik een wiphlash... ik ben aan de hals geopereerd.. en heb daar drie valse wervels in zitten en blokjes... mijn nek viel naar voor
mijn bijna hele leven had ik hoofdpijn en alsof mijn hals constant stijf was en veel spierpijn.. ik kreeg dan een zalfke en een pilleke en kon gaan.;tsi maar na 28 jaar dat ze zagen dat het wel iets meer dna dat was, maar dna was het te laat en was opereren de enige optie of met een beugel rond d enek blijven lopen.. ik koss voor het eerste. ik moet nu oppassen dat ik de hals niet opspan, dat ik geen verkeerde bewegingen doe en goed lig in bed.. of de koppijn zet op en dan helpt geen enkele pil... tis geen migraine maar de pijn is even erg en dan kan ik geen licht hebben of lawaai..en verder de gezegde van leer er maar mee leven met die pijnen...
ik zie veel van je verhaal in het mijne dus... dus als je vragen hebt??? shoot.., greet

Offline Maya__

• Beginner
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2007, 01:35:06 pm »
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

Ik heb al verschillende onderzoeken laten doen, maar ze vinden niet echt iets "fout" aan mijn nek.  (MRI, MR cervicale, EMG + CT-scan).  Wel een beetje artrose maar nu ook niet zodanig veel.
Een arts in het universitair ziekenhuis in antwerpen zei me eens: "Wat kom jij hier doen?  Je mankeert niks".  Dat vond ik heel erg.

Zijn er nog mensen waarbij de nek ook zo vaak "knakt" overdag?  Ik kan mijn nek een oneindig keren zelf laten "knakken" hiermee bedoel ik dat als ik mijn hoofd of nek beweeg, ik zelf mijn nek kan kraken.  Soms horen andere mensen dat ook.  Als ik de hele tijd zelf mijn wervels kan "kraken" dat is toch niet normaal hé?  Als ik dat zeg in de pijnkliniek, gaan ze daar niet op in eigenlijk.  Is er iemand die dit ook heeft? 

Ik krijg vooral voorstellen om pijnstillers te nemen en anti-depressiva, wat ik vroeger nooit wou, want ik ben niet depressief.  Ik heb gewoon pijn.  Ik weet wel dat veel anti-depressiva ook een gunstig effect hebben op pijn.  Ook de Cymbalta die ik nu neem, is een anti-depressivum met gunstig effect op chronische hoofdpijn mogelijk.

Greet, ik herken je verhaal onmiddellijk, soms kan ik hoofd- en nekpijn krijgen door 1 verkeerde beweging of door 's nachts verkeerd te hebben gelegen.  Een goed hoofdkussen heb ik ook nog nooit gevonden.  De uren dat ik tijdens weekends al in bed heb doorgebracht zijn ontelbaar. 

Soms voel ik me net een 100-jarige...

groetjes,
Liesbet

Offline Katieke

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • mijn 2 kapoentjes
« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2007, 02:05:32 pm »
Maya,

een whiplash kan je ook maar zelden zien met diverse onderzoeken.
Wel pijnlijk zo'n reacties van artsen.

Sommige gewrichten 'knakken' of kraken, zoals jij zegt, ook wel is. Maar kan dat eigenlijk kwaad? Is normaal gezien lucht-verplaatsing. Of voel jij echt een verband tss de pijn en het kraken?
Groetjes,
Katieke

Offline Maya__

• Beginner
  • **
« Reactie #11 Gepost op: juli 23, 2007, 02:44:05 pm »
Hoi Katieke,

ja, dat heb ik heel af en toe ook wel met mijn ellebogen of schouders, maar hetgeen ik met mijn nek bedoel is dat die de hele dag door kraakt.  Spanning bouwt zich op, en dan kraak ik dat weer even weg, dat geeft verlichting.

groetjes,
Lies

Offline bayla

• Freak
« Reactie #12 Gepost op: juli 23, 2007, 07:46:39 pm »
Welkom Maya,

Ik heb dikwijls hoofdpijn en migraine maar de oorzaak van die pijn ligt niet zozeer bij m'n nek. Als het soms echt erg is dan is m'n nek wel stijf maar dan doet ook heel m'n achterhoofd pijn en trek het dikwijls tot in m'n schouders. 
Als ik lang aan de computer zit dan kan ik m'n nek  wel knakken bijzonder naar de rechterkant maar misschien hebben dat wel veel mensen ,ik voel dan dat er iets los springt maar ik heb daar helemaal geen pijn van. 
Cymbalta ken ik niet maar ik neem een andere antidepressiva terwijl ik ook niet meer depressief ben ( vroeger wel van teveel migraine). 't is spijtig dat je geen gehoor vind bij de arts.   Ik neem nu preventieve middelen in tegen de hoofdpijn/ migraine maar ik denk dat dit niet zozeer de oplossing zou zijn voor uw probleem omdat het van een andere aard is. Ik weet niet ik ben geen arts natuurlijk.
Om te slapen gebruik ik een boekweihoofdkussen, je moet dat wel gewent worden want dat ritselt in het begin ,maar dat zet zich een beetje om je hoofd in te leggen.    Groetjes

Greet.DL.

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2007, 08:29:45 am »
liesbet, mag ik je zo noemen??? want er is al een maya en een maja.. maar als je zegt neen ook goed
ik hoor soms iets in mijn hals alsof het een betonmolen is die draait..alles knarst en krakt alsof er zand in zit...en soms span ik dna de schouders en nekspieren op hetgeen natuurlijk weeral niet goed is... als ik naar de knie ga zegt die altijd wat is dat opgespannen;..
 hetgeen je doet met je hals kan je beter laten, niet kraken.. want das niet zo best.. het kan geen kwaad (idd luchtverplaatsing; te vergelijken met die bollekes plastiek die de kinderen graag laten knallen )ik heb tot hiertoe nog geen enkele goed hoofdkussen gevonden..van duur tot goedkoope en zelfs kussens van het leger...
vooraleer iemand het geloofde, na 28 jaar , was een hel van nekpijn.. en weer wat pillen testen en zalfkes...hetzelfde met mijn rug..
de nek komt voort van een val, en in feite had ik de stad moeten aansprakelijk maken, want er was geen verlichting.. maar kan je dat na 28 jaar;. niet dus...
de hals is dus geopereerd en ik hou hem recht.. en tis beter, maar oppassen blijft verplicht. parkeren kan soms pijnlijk zijn... hangt af van dag tot dag....
ik hoop dat ze je kunnen helpen;. want geloof me, het verergerd als je er niks laat aan doen, maar het hangt echt van dokter tot dokter af.. moest ik het weer laten snijden, dan nam ik een andere... xgreet

Offline Maya__

• Beginner
  • **
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2007, 12:25:14 pm »
Hallo white_church,

wat een herkenbaar verhaal!  Echt, precies hetzelfde als bij mij.  Ik heb ook al vanalle onderzoeken laten doen, maar dat levert niks op.  En medicatie uitgeprobeerd, bij elk bezoek aan de pijnkliniek iets anders.  Het helpt allemaal niet veel.  In de pijnkliniek weten ze met mij al geen raad meer...
Waar ik ooit wel mee geholpen ben geweest, qua pijnverlichting voor de spieren in de nek bedoel ik dan, is electrotherapie bij een kinesist of fysiotherapeut.  Die deed dan eerst tractie voor mijn nek, daarna electrotherapie (oa. met de PAINKILLER van Fysiomed) en dat verlicht de pijn wel omdat je dan endorfines aanmaakt.  Maar het komt wel altijd terug.
Ik kan me niet meer voorstellen hoe een dag zonder pijn eruit ziet. 
Ik wil je heel veel moed toewensen.  Ik voel met je mee.

groetjes,
Lies