Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 02, 2025, 03:56:16 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

13 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: terug van weggeweest  (gelezen 4639 keer)

Joke

• Gast
terug van weggeweest
« Gepost op: april 20, 2008, 10:23:01 pm »
Hoi allemaal,

Het heeft even geduurd, maar we hebben weer internet!! Vanaf 17 januari zaten we zonder, dus kan je nagaan!

Voor de nieuwe leden: ik ben Joke, en 30 jaar en getrouwd met Marc en samen hebben we 2 kinderen, Maarten (in mei 2,5) en Anike (29 april alweer 1 jaar).

Ik heb last van fibro (zegge ze), sinds kort een licht versleten rechter knie waar een fysio hard zijn best voor doet om erger te voorkomen. En naast rugklachten rare en wazige gewrichtsklachten. Ik hou me staande met paracetamol, oefeningen en geen zin hebben om er bij na te denken, maar of dat nu nog voldoende is...

Anike is al bijna een jaar (en je zal merken dat ik het soms te vaak over de kinderen heb en spreek me daar vooral op aan, want ik wil dat alleen in één bepaald topic doen  ,/). Maar even voor de vorm en om even wat tijd te winnen want ik ga zo pitten:
Ze heeft mogelijk glutenallergie en wordt op dit moment geconfronteerd met gluten en het lijkt goed te gaan. Ze moet nog ruim 2 maanden, dus hopen we er maar het beste van.
Ze loopt!! Sinds 2 april loopt ze helemaal los! Eigenlijk geen gezicht om een 72 cm lang poppetje los te zien lopen, hihi. En is enorm eigewijs (van wie zou ze het hebben?).

Maarten is sinds een paar weken op de peuterspeelzaal voor 2 ochtenden in de week en het gaat perfect daar! Wil vaak niet eens weg, hihi. Hij kan sinds kort tellen (1,2,4,5,8,9,10), is nog steeds gek op koken en helemaal gek op Anike zolang ze maar van zijn speelgoed af blijft.

Ik hoop nu ook wat meer tijd te kunnen nemen voor mezelf. De grootste dingen zijn in huis gedaan (zijn verhuisd), de tuin gaat Marc doen (met hulp natuurlijk) en verder bereiden we ons voor op Anike haar verjaardag.

Dikke knuffel en hopelijk gaat het me lukken om wat vaker langs te komen, maar pin me er niet op vast. De computer staat niet meer in de woonkamer, dus ga ik er niet meer dagelijks achter zitten, hihi.

Joke

Offline pruts

• General
  • Geslacht: Vrouw
  • Neem ook eens een kijkje op mijn blog.
    • Bouwonderneming De Velder Eric bvba
Re: terug van weggeweest
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2008, 12:46:54 am »
He Joke,

Wat leuk om jou hier terug te mogen verwelkomen!
Kom maar wanneer het je past hoor.
Wat zijn jullie sloebers groot geworden? De tijd gaat snel he.
Kom ons maar regelmatig verwennen met de kapoenen streken van jullie rakkers.
Dikke Knuffel,
Prutske

Offline an

• Captain
  • Lieve groeten An
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2008, 05:43:14 am »
Hallo Joke,
Fijn je hier weer te zien op het forum!!!
Kom gerust wanneer het jou past hoor ...
En ja die kleine spruiten worden snel groot he !!

Lieve groeten An

Offline Katieke

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • mijn 2 kapoentjes
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2008, 10:34:11 am »
Joke,
leuk je hier weer te zien!
Kom gewoon wanneer het past.

En hier kan het antwoord vinden op mijn vraag hoe het met jullie gaat ondertussen.
Blijkbaar heel goed.
Groetjes,
Katieke

Offline Marcel

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • Geslacht: Man
    • "LevensneveL"
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2008, 05:27:37 pm »
Hallo Joke,

Wederom een hartelijk welkom op ons “Lichtpuntje.”

De enige plaats waar voor
al je vragen en noden
een antwoord is te vinden,
van een hele groep,
echte vrienden
die je gratis en voor niets,
hun hulp en steun aanbieden.

Met vriendelijke groetjes van, Marcel.
--------------------------------------
"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
    stel dan op prijs wat je bezit."
--------------------------------------

Offline snoopy

• General
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2008, 06:06:01 pm »
hey Joke
kom er bij zou ik zeggen
en over kinderen babbelen , doe gerust hoor , dat is het liefste waar ik persoonlijk over spreek
dat zul je wel ondervinden .

(=_)

(2_19_)

groetjes Vera

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2008, 07:24:29 pm »
Hallo Joke,

terug.  Ik heb je inderdaad al vaak gemist en me afgevraagd hoe de verhuis zou verlopen zijn.  Maar nu ben je er weer en dat is het belangrijkste.  Kom maar als het je lukt, we houden je plaatsje wel warm. 
Praat gerust over de kinderen hoor.  Er zijn hier genoeg mama's, oma's of opa's in spe, die graag jouw verhalen lezen.  Het gaat allemaal zo snel: Maarten al naar de peuterspeelzaal en Anike alweer bijna een jaar. Ze is er wel vlug bij met lopen. 
Nog veel succes en geluk in jullie nieuwe woning. 

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2008, 07:40:02 pm »
Hallo Joke, ook vanwege mij welkom terug!!
Schrijf gerust over je kids hoor, ik lees je verhalen graag!!

Lieve groetjes  (_21-)

Joke

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2008, 09:24:00 pm »
haha, dank voor jullie woordjes, doet me goed, echt waar!

Tja, de kleintjes groeien hard (net als hun haar trouwens, want Anike heeft nu halflang haar). Ze is idd erg vlug met lopen, nog 2 weken eerder dan Maarten deed.
Spannend met de confrontatie van gluten, dat wel en binnenkort zou ze ook weer op koemelk geconfronteerd moeten worden, maar hopelijk hoeft dat nog even niet.

Ik ben in ieder geval voorlopig in goede handen bij onze nieuwe huisarts. Helaas stopt ze er per 1 mei mee, dus das even afwachten, hè? De nieuwe fysio is ook erg goed en nu ook bij een podotherapeut vanwege mijn knie (en rug enzovoorts) en dat lijkt ook een goede te zijn. Hij vroeg in ieder geval verder dan alleen over de knieproblemen en das al heel wat.

Zo, ga binnenkort eens ergens aansluiten of een nieuw topic openen. Ben nog een beetje in de war van het één en ander aan mijn lijf.
Ga gauw onder de wol nu, dus snel tot schrijvens!

Joke

Offline hilde

• Admiraal
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2008, 01:11:52 pm »
Dag Joke,
Welkom terug op het forum. Fijn dat het met de kids alles goed gaat.
Nog veel sterkte.
Groetjes Hilde.

Offline katootje

• Admiraal
« Reactie #10 Gepost op: april 30, 2008, 03:55:45 pm »
hey joke

ben hier ook een hele tijd weggeweest ...

dus van mij ook welkom terug
vriendschap is goud waard

Offline voorzitter

• Voorzitter 't Lichtpuntje
  • VIP
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2008, 09:14:48 pm »
Beste Joke,

Ik vind het bijzonder fijn om je TERUG te mogen verwelkomen in onze patiëntenvereniging.

We hopen dat we door middel van deze website je een dienst kunnen bewijzen.

Maar vergeet niet dat wij méér willen zijn dan dit forum.

Mocht je in de mogelijkheid zijn, dan zou het enorm fijn zijn jullie te mogen ontmoeten tijdens een van onze samenkomsten ( kijk daarom ook eens naar ons programma voor 2008). Diegene onder jullie die dit al eens uitgeprobeerd hebben, zou ik willen vragen hierover te willen getuigen.

Ook lid worden is ten zeerste aan te bevelen.  Gewoonweg omdat je als lid ermee voor staat dat wij onze werking kunnen blijven aanbieden. Dat wil zeggen dit forum, deze website, onze samenkomsten met voordrachten, onze ontspannen lotgenotencontacten enz.

Maar ook wil een ruim aantal leden zeggen dat wij inzake het gezondheidsbeleid meer gewicht in de schaal kunnen leggen.

Ik wens je alvast van harte WELKOM bij ’t Lichtpuntje en de Vlaamse Pijnliga.

Groet,    Leon Verwimp, voorzitter.

Joke

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2008, 09:26:02 pm »
Zo, weer even een berichtje van mij.
Fijn en niet zo fijn helaas. Anike kan weer tegen koemelk!!!! Hiep, hiep hoeraa!!!
Voor mezelf minder fijn nieuws, nu toch een versleten (rechter)knie en als ik de linker zo voel moet ik oppassen.
Ik krijg er fysio en zooltjes voor, maar ze kunnen het alleen maar stopzetten, niet genezen.
Verder kan het zijn dat ik last heb van een glijdende wervel (de 10de?). Die verschuifd nogal eens en kan ik met pijn weer terugzetten, maar 24 uur per dag last van.
In ieder geval moet er een foto van gemaakt worden.

Het huis hier is tip top. De kinderziektes zijn er nog niet uit, maar met die warmte zijn we vaak bijna de hele dag buiten en das echt heerlijk. Nu nog iets aan de tuin doen, hihi.

Ik stop even...
Knuf,
joke

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #13 Gepost op: mei 27, 2008, 04:01:53 pm »
Joke,

Fijn om nog eens iets van jou te horen.  Jammer dat het niet allemaal "goed" nieuws is.  Dat Anike koemelk verdraagt, is natuurlijk wel heel belangrijk voor haar en voor jou.
Een versleten knie is wel erg op zo'n jonge leeftijd.  Hopelijk kunnen de zooltjes en de fysio het vlug stabiliseren.   Een glijdende wervel: die term had ik nog niet gehoord.  Natuurlijk ken ik wel een wervel die verschuift.  Het is heel pijnlijk en niet zo makkelijk te behandelen.  Toch  ((_/)) ik dat er na het nemen van de foto's een oplossing wordt gevonden die het je wat makkelijker maakt. Twee kleine kinderen zijn belastend voor de rug (en andere lichaamsdelen) van mama. 

Positief is dat jullie nieuwe huis jullie bevalt.  Het zal zeker een hele vooruitgang zijn nu de kinderen kunnen buitenspelen.  Zo kunnen ze hun energie kwijt en meteen genieten van het buiten-zijn.   En die tuin die komt wel in orde.  Alles tegelijk is niet mogelijk he.

Nog het allerbeste.