Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
juni 24, 2025, 03:13:07 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

6 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    "Het ergste is niet de pijn, maar het onbegrip" | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: PLIF na zware rugpijn  (gelezen 41851 keer)

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re:PLIF na zware rugpijn
« Reactie #60 Gepost op: november 08, 2009, 01:19:01 pm »
Stefaan,

Het herstel na zo'n operatie loopt over enkele maanden. Op dit moment is het zeker nog te vroeg om al pijnstilling af te bouwen; lijkt me. 
De afbouw moet echt heel traag gaan en zeker over verschillende weken om de ontwenningsverschijnselen zo minimaal mogelijk te houden. Je arts kan je daarin het beste begeleiden.

Nog een voorspoedig herstel en ik zend je een grote mand met "geduld".

Sterkte !

Offline Inez

• Captain
« Reactie #61 Gepost op: november 08, 2009, 02:10:03 pm »
Hoi Stefaan

Het is nog kort, wel fijn dat je hier al bent en ons op de hoogte houd. Het afbouwen van de medicatie gaat neem ik aan onder begeleiding van je arts? Heb hier geen ervaring mee omdat ik na mijn operatie nooit zover ben gekomen. Ik heb wel korte momenten gekent na beide rugoperaties dat het even wat beter ging en had toen vanzelf wat minder nodig, dit ging geleidelijk, maar was beide keren maar van korte duur. Met morfine pleisters heb ik geen ervaring.
Ik hoop dat je een voorspoedig herstel hebt, maar je zult je tijd heel hard nodig hebben en niet op de zaken vooruit kunnen lopen. Je lichaam geeft het snel genoeg aan en luister ook!
Stefaan heel veel beterschap, sterke, moed en kracht gewenst om deze periode door te komen en weer te herstellen!

Groet van Noortje

Offline franita

• Neem je dromen mee de dag in..
  • Topper
  • ATHEE met veel respect
« Reactie #62 Gepost op: november 13, 2009, 08:33:34 pm »
Hallo Stefaan,
ik hoop dat je ondertussen wat meer uitleg en informatie vond over die pleisters !
dat is misschien wel  een prachtige oplossing voor ( sommige) pijnlijders !
De meeste chronische pijn patienten hebben het moeilijk om aan de juiste informatie te geraken !
ik hoop voor jou dat het ondertussen al weer veel beter met je gaat !
doei !
Respect  liefs

Offline stefaanl

• Heeft de weg gevonden
  • *
« Reactie #63 Gepost op: december 30, 2009, 09:01:54 am »
Goede morgen,

We zijn nu 2 maand na de fusie met l5/l4.  De pijn is beter geweest maar is momenteel veel aan het verergeren weer , zeker bij het minste wat ik doe, dus zowel zitten of gaan, met uitstraling terug naar mijn linkerbeen. Moet nu terug botscan en mnr scan laten doen begin januari.  Ik gebrijp het allemaal niet goed meer, nu heeft de dr bovenop mijn durogestic pleisters , redomex 25 mg voorgeschreven. Is dit nu een antidepressiva of een pijnstiller?  Kan mij hier iemand meer uitleg geven?  Alsook over de eventuele gewichtstoename na het nemen van redomex? Dit is zeker niet goed voor mijn rug. 

Alvast aan iedereen op dit forum het allebeste voor 2010 gewenst, en vooral een goede gezondheid met zo weinig mogelijk pijn!!!!

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Geslacht: Man
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #64 Gepost op: december 30, 2009, 10:00:28 am »
Dag Stefaan,

spijtig dat de pijn terugkomt, maar verlies de moed niet.
Het is makkelijk gezegd, 'k weet het maar hier weten we wel waarover we praten.

Redomex is door velen onder ons gekend en werd ook voorgeschreven voor de behandeling
van neuropatische pijnen.
Het is een anti-depressivum maar het heeft zijn invloed bewezen op de pijnbehandeling.

Net als bepaalde anti-epileptica worden ook deze medicijnen vaak voorgeschreven als pijnbestrijder.
Bijwerkingen en resultaten zijn verschillend van persoon tot persoon.

Meestal starten ze met een iets lagere dosis en na een tijdje (bij goede resultaten) gaan ze dan
verhogen.
Ik had er geen baat bij, zo zijn we in overleg met de artsen blijven zoeken naar andere mogelijkheden.
Geef het in elk geval een kans, je weet het pas als je het ook hebt geprobeerd.

Ook voor jou een goed jaar gewenst met hopelijk veel beterschap.

Groetjes, Chris

Offline meamli

• Senior
    • meamli haar plaatske
« Reactie #65 Gepost op: januari 02, 2010, 11:38:45 am »
Hoi Stefaan,

Ik neem al 2 jaar Redomex en voor mij werkt het heel goed. Je krijgt wel te maken met een soort ik-verandering. Ik ben een beetje harder geworden, een beetje meer zo van foert. Maar dat mocht wel een beetje voor mij. :-))

gewichtstoename. Ik ben een 13 kg aangekomen, maar sta nu al meer dan een half jaar op hetzelfde gewicht. Het verschil dat het voor mij maakte is dat ik vroeger nooit niet veel kon eten, en dat dat nu net iets te goed lukt. Dus gewoon kijken dat je niet meer gaat eten en dan komt dat wel goed.

Moest je nog vragen hebben, stel ze maar. Stuur me dan een pm-ke, ik heb niet steeds veel tijd om overal te komen lezen.

Offline Inez

• Captain
« Reactie #66 Gepost op: januari 14, 2010, 08:59:14 pm »
Hoi Stefaan

Wat een tegenvaller.

Ik hoop dat de medicatie wat aanslaat en helpt tegen de pijnen. Ben je inmiddels al door de scans geweest? Hopelijk kun je verder geholpen worden.
Ik wil je veel sterkte toewensen!

Groet van Noortje

Offline stefaanl

• Heeft de weg gevonden
  • *
« Reactie #67 Gepost op: juli 05, 2010, 12:29:13 am »
Beste lotgenoten,
na enkele maanden niet meer gereageerd te hebben heb ik toch de moed genomen om kort mijn verder verloop van mijn ziekte te beschrijven. Ik neem nu al 75microgram durogestic en de pijn is nog niet weg, nog andere medicijnen geprobeerd, en morfine verminderd, nog slechter. Ik ben nu in behandeling in Roeselaere voor het plaatsen van een ruggemergstimulator omdat medicijnen geen werking meer hebben, ik ben een echte zombie en kom uit een zeeer diepe depressie ook.
Er is al vernauwing aan l3 ook te zien maar laat ons hopen dat het zover niet komt.
Ik ga proberen om jullie op de hoogte te houden over het verloop van die stimulator, indien er mensen zijn die mij hierover kunnen meer uitleg geven, alle hulp is steeds welkom.Hartelijk bedankt.

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Geslacht: Man
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #68 Gepost op: juli 05, 2010, 05:51:04 am »
Ai Stefaan,

dat klinkt niet goed, ik had een flauw vermoeden dat het niet al te best ging maar
ik merk uit je schrijven dat het zeer moeilijk gaat.

Je bent in behandeling voor een neurostimulator. Er kunnen je heel wat lotgenoten helpen
met vragen of tips.

Neem eens een kijkje in de rubriek van de neurostimulatoren, je kan er enkele verhalen uitpikken
en rustig lezen. Er staat heel veel info verzameld waarop jouw meeste vragen concreet betrekking
gaan hebben.

Ik zet hier even het wegwijzertje voor je neer, veel succes en heel veel sterkte.

Subforum Neurostimulatoren <== Hier Klikken

Groetjes, CPtje

Ps: je mag daar gerust een eigen nieuw topic aanmaken, weg van het welkomstgedeelte. Het geeft jouw iets meer privacy en ook voor ons is het makkelijker om een open gesprek te voeren.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2010, 05:53:05 am door Ceepeetje »

Offline Inez

• Captain
« Reactie #69 Gepost op: juli 05, 2010, 10:56:35 am »
Hoi Stefaan

Cris geeft een goeie tip, een eigen toptic aanmaken over hetgeen wat je nu allemaal doormaakt.

Er is hier veel info over de stimulator te vinden en je kunt hierover waarschijnlijk met meerdere lotgenootjes ervaringen uitwisselen.

Het is een hele domper om te verwerken, wellicht helpt wat steun van het forum je hierbij.

Heel veel sterkte!

Groet van Noortje.

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #70 Gepost op: juli 05, 2010, 07:40:30 pm »
Stefaan,

Jammer genoeg geldt het gezegde "geen nieuws is goed nieuws" niet. Als je zoveel pijn hebt en niet meer weet hoe het verder moet, is er steeds een dreiging van depressie. Gelukkig kom je er stilletjesaan door; al gaat zoiets niet in 1-2-3.  Je bent ondertussen in behandeling in een pijnkliniek en bent in afwachting van een neurostimulator.

Er zijn hier verschillende lotgenoten die in het bezit zijn van een neurostimulator. Het is geen wondermiddel maar het kan je leven een heel stuk aangenamer maken.  Je mag er dan ook niet van uitgaan dat alle problemen opgelost zijn.  Een neurostimulator "onderdrukt" de pijn maar verandert niks aan het initiële probleem. Zo zal je blijvend rekening moeten houden met beperkingen en met de grenzen van je lichaam; al zal je wel meer mogelijkheden hebben dan nu.
Stel realistische verwachtingen; zo voorkom je een grote teleurstelling.

Heel veel goede moed en vooral veel succes met de neurostimulator. 

Wil je ons verder op de  hoogte houden?  Bedankt daarvoor.

Offline Ikke1980

• Captain
« Reactie #71 Gepost op: juli 09, 2010, 08:43:40 pm »
Hallo Stefaan

Ik ben sinds een paar maanden ook de "trotse" bezitter van een neurostimulator. 
Zoals Ismelien zegt, je mag er ook niet teveel van verwachten.  Hij gaat je zeker helpen om medicatie af te bouwen, maar het probleem blijft.

Veel succes nog bij het verwerken van dit nieuws, kom zeker op tijd eens langs en lees een paar verhalen van lotgenoten.
Ikzelf heb hier heel veel aan gehad en ben hierdoor ook door een paar serieuze dipjes geraakt, vooral door het begrip en hier begrijpen we elkaar als het over pijn gaat!

Groetjes Katleen