Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
juni 17, 2025, 06:41:08 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

7 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    "Het ergste is niet de pijn, maar het onbegrip" | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: eventjes voorstellen...  (gelezen 3952 keer)

Offline Gert

• Heeft de weg gevonden
  • *
eventjes voorstellen...
« Gepost op: april 27, 2009, 12:14:18 pm »
Hallo iedereen,

Ik ben Gert en ben 35 jaar.
Ik zal mijn rugproblemen even kort samenvatten.
De problemen zijn begonnen in het najaar van 2007 met hevige rugpijn met uitstraling naar mijn been. Er is toen een CT-scan en een MRI-scan genomen met als conclusie een hernia op niveau L4-L5. In december 2007 en januari 2008 heb ik 2 epidurale inspuitingen gehad echter zonder enig resultaat.
Eind januari 2008 werd er dan besloten de hernia operatief weg te nemen. De operatie werd microchirurgisch uitgevoerd door professor V. in het Sint-Vincentius ziekenhuis te Antwerpen. Dit was de grootste fout die ik in mijn leven al heb gemaakt. De operatie was volledig mislukt; in plaats van de hernia weg te nemen had de prof de volledige tussenwervelschijf beschadigd. De daarop volgende weken werd de pijn alleen maar erger en erger. Professor V. vond dat ik maar meer geduld moest hebben. Tot ik opnieuw een MRI scan heb laten nemen en door een andere professor in Leuven heb laten bekijken. Hier kwam het klungelwerk van professor V. uit Antwerpen aan het licht.
Binnen de 2 weken (april 2008) ben ik dan opnieuw geopereerd in Pellenberg(Leuven) door professor Lauwerijns. Na de operatie bleek dan de tussenwervelschijf gewoon in losse stukken in mijn rug zat en dat ik veel geluk heb gehad dat deze geen zenuwen hebben beschadigd. Er is een fusie L4-L5 uitgevoerd (PLIF).
De operatie was gelukt en aanvankelijk ging het steeds beter en beter. Tot in december 2008 de pijn terug begon toe te nemen. Na terug bij verschillende dokters te zijn langs geweest blijkt er een overbelasting te zijn op het niveau L5-S1 tengevolge van de fusie op L4-L5.
In februari 2009 heb ik 2 denervaties gehad in de pijnkliniek in het UZ van Gent; echter zonder resultaat. Nu 2 weken geleden (half april) hebben ze een derde denervatie uitgevoerd maar intussen blijf ik periodes hebben met hevige pijn.
Omdat ik een derde operatie helemaal niet meer zie zitten ben ik op zoek naar alternatieven.
Sind enkele dagen heb ik een tractie-apparaat op proef (een soort corset waar aan de achterkant 2 zuigertjes zitten die je met een pompje kan bedienden, waardoor de slechte wervels worden ontlast).
Heeft er iemand op langere termijn goede resultaten met een dergelijk corset behaald?
Ik ben nog maar 35 jaar en heel mijn leven met een corset verder te moeten schrikt me een beetje af.
Kent iemand nog andere alternatieven om een slechte tussenwervelschijf te ontlasten en de pijn te verminderen ?
Ik moet beroepshalve minstens 8 uur per dag achter een computer zitten maar dit lukt me gewoon weg niet. Na ten hoogtste 2 uur moet ik even gaan liggen.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik kijk uit naar jullie reacties.
Groeten,

Gert

Offline nini_ingrid

• Senior
  • Geslacht: Vrouw
Re:eventjes voorstellen...
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2009, 01:12:24 pm »
Welkom hier

Offline meamli

• Senior
    • meamli haar plaatske
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2009, 02:44:13 pm »
hartelijk welkom op het forum.

Ik hoop dat je dra een oplossing vind voor je rug.

groetjes,

Anja/meamli

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2009, 03:05:06 pm »
Gert,

op dit forum.  Je kan hier terecht met vragen, pijn, frustraties of gewoon om eens je verhaal te vertellen.

Ook voor een (_28_) zit je hier goed want het is hier zeker niet alleen kommer en kwel.

Kom zeker ook eens langs in ons virtuele praatcafé;  zo leer je de mens achter de ziekte en/of pijn wat beter kennen.

Je kan je vraag misschien best eens  stellen in het topic ivm rugpijn.
Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt.

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2009, 03:10:04 pm »

Offline Katieke

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • mijn 2 kapoentjes
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2009, 03:24:20 pm »
Van harte welkom op het forum!
Groetjes,
Katieke

Sloebieke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 27, 2009, 03:29:45 pm »
Dag Gert,

Hartelijk welkom !   (_24_)

Ik zelf ben nog niet lang actief op het forum maar vind er steun en warmte.  Misschien wordt dat voor jou ook zo.    Ik wens je erg veel sterkte en hoop je tegen te komen op de dagelijkse babbel.

Ingrid
Sloebieke

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2009, 04:01:59 pm »
Welkom ook van mij Gert,

Veel steun aan het forum

Mvg, Chris

« Laatst bewerkt op: april 28, 2009, 05:06:03 am door Ceepee73 »

Offline JJ

• General
  • Think about the environment !
« Reactie #8 Gepost op: april 27, 2009, 10:20:15 pm »
Welkom Gert,

Kent iemand nog andere alternatieven om een slechte tussenwervelschijf te ontlasten en de pijn te verminderen ?
Dat zoek ik ook en heb nog niets gevonden.

Bij mij C3,C4,C5en C6 gefixeerd in twee operaties. Had na een auto ongeluk een afgescheurde tss wervelschijf. Door dat ongeluk zijn ook wervels beschadigd en ja ik blijf daar de rest van mijn leven pijn van hebben.

Heb in de pijnkliniek geleerd om hiermee te leven.
Het forum helpt mij ook .

Succes nog
mvg JJ
Tegen boom 14/11/1990 => nekwervels, afgescheurde tss. wervelschijf en hersenletsel.
 Denk aan  milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint

Offline annemie

• Admiraal
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2009, 02:07:01 pm »
Welkom Gert, verken het hier rustig op je eigen tempo.

Groetjes
annemie
hoe zwaar het soms ook is, aan de horizon schijnt de zon!

Offline melissa

• Senior
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2009, 03:10:45 pm »
welkom hier