Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
juni 17, 2025, 08:00:05 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

6 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    "Het ergste is niet de pijn, maar het onbegrip" | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Zal mij ook eens voorstellen!  (gelezen 3829 keer)

Offline Sofietje

• Junior
  • Geslacht: Vrouw
Zal mij ook eens voorstellen!
« Gepost op: mei 25, 2009, 10:53:37 am »
Hallo Allemaal,

Ik lees al best lang op dit forum mee en heb ooit al wel eens wat geschreven maar mezelf nooit echt voorgesteld. Dacht dat het misschien toch wel zo prettig was om dat wel even te doen.

Mijn naam is hier Sofie (is mijn internetnaam die ik eigenlijk overal wel gebruik). Ben 35 jaar (net geworden en moet er nog aan wennen ;)). Ik woon in Nederland. Ik ben al heel lang aan het klungelen met mijn lichaam. Het is begonnen met carpale tunnelsyndroom die gelukkig verholpen is met een injectie. Heeft wel even geduurd maar uiteindelijk klaechtenvrij geworden. Heel soms voel ik nog wat tintelen als ik wat overbelast heb maar dat is niet te vergelijken met toen de hele nacht geen gevoel in hand hebben en overdag dingen uit mijn handen laten vallen. Toen dat over was kreeg ik door mijn werk problemen met mijn schouder. Uiteindelijk bleek deze veel te los te zitten, was ontstoken en het kapsel bleek gescheurd te zijn. Deze is 3 keer geopereerd (1 keer kijkoperatie met alleen kijken, 1 keer dus grote operatie om alles te herstellen en strakker te maken en de laatste keer was hij te strak gezet en erg verkleefd dus hebben ze dat weer wat los gemaakt).

Eigenlijk heb ik al jaren regelmatig pijnlijke benen maar nooit aandacht aan geschonken. Ging altijd weer over na 1 of 2 dagen. Tot in 2006 en 2007 de pijn veel vaker aanwezig was en ipv elke maand was het nu elke week wel 1 of 2 dagen. Vooral na lange zitten van op visite zijn of autoritten. Maar ik was aan het revalideren met mijn schouder dus ook toen geen aandacht aan geschonken. Wel een keer aan de fysio gevraag of ik er iets mee moest doen maar verder niet. Tot in sept 2007 mijn linker been pijn ging doen en ook andere gevoelsstoornissen kreeg. De pijn ging niet meer weg en werd alleen erger. Na een hele lange weg van onderzoeken, osteopathie, manuele therapie, rustkuren, sterke pijnstillers, orthomanuele geneeskunde, fysiotherapie, allerlei blokkades en epidurales op pijnpoli en als laatste een discografie weet ik nu dat er 3 tussenwervelschijven zijn versleten en er 2 kleine en 1 beginnende hernia zit op de onderste 3 tussenwervelschijven. Maar met de discografie is nu gebleken dat de middelste dus tussen L4 en L5 de tussenwervelschijf gescheurd en op te zijn.

Ik zal nu na bijna 2 jaar eindelijk geopereerd worden in UZ Gent en hopelijk van de pijn af te komen. Wat ze gaan doen weet ik nog niet omdat ik 17 juni nog een mri moet maken (de laatste is bijna een jaar geleden gemaakt) en dan word bepaald wat ze eraan gaan doen. Waarschijnlijk word L4 en L5 vast gezet.

Ondertussen ben ik al 2 jaar ziek en ook volledig arbeidsongeschikt verklaard nu. Word wel weer herkeurd over een half jaar omdat het niet duurzaam is en ik hopelijk wel beter zal worden. Normaal werkte ik in de verpleging maar dat mag ik nu dus niet meer doen. Werk nu vrijwillig nog wel wat uurtjes op kantoor en straks moeten we dus kijken wat ik in de toekomst kan gaan doen. Nu eerst maar beter worden en werken aan herstel.

Dat was een beetje mijn verhaal!

Groetjes,

Sofie

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
Re:Zal mij ook eens voorstellen!
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2009, 11:09:08 am »

Offline annemie

• Admiraal
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2009, 01:09:53 pm »
Sofie,

welkom op het forum. Verken het op je eigen tempo.

Er is hier een plaats voor je verhaal, je lach, je traan. Er zal altijd wel iemand zijn die reageert.

Kom ook eens langs in het "praatcafé".
hoe zwaar het soms ook is, aan de horizon schijnt de zon!

Offline meamli

• Senior
    • meamli haar plaatske
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2009, 01:50:24 pm »
hartelijk welkom op het forum.

veel leesplezier en hopelijk ook veel meepraatplezier, of hoe ge dat ook kunt noemen.

groetjes,
Anja

Offline Katieke

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • mijn 2 kapoentjes
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2009, 01:50:39 pm »
Sofie,
van harte welkom op het forum!

Groetjes,
Katieke

Offline JJ

• General
  • Think about the environment !
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2009, 02:03:07 pm »
Sofie,

Welkom op het forum lees en reageer.

mvg JJ
Tegen boom 14/11/1990 => nekwervels, afgescheurde tss. wervelschijf en hersenletsel.
 Denk aan  milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2009, 03:32:20 pm »
Welkom Sofietje,

Het is een heel verhaal, een lijdensweg.
Veel zaken zijn herkenbaar.

Ik vind het heel fijn dat je u hebt voorgesteld, ik kan dat alleen maar aanmoedigen.

Bedankt, veel forumplezier en veel goede moed.

Veel succes in UZ-Gent, wil je ons laten weten hoe het verder verlopen is.

Sterkte hoor, groetjes Chris

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2009, 03:35:42 pm »
Sofie,

Ook al ben je niet helemaal nieuw; toch een heel hartelijk

Ondertussen zal je ook al een beeld hebben over het forum en weet je dat er naast een pak informatie ook plaats is om je verhaal te doen en steun te vinden in moeilijke momenten. 

Je hebt al een hele lijdensweg achter de rug en hopelijk wordt alles opgelost door de operatie in het UZ van Gent.  Heel veel succes.

In afwachting van beterschap: heel veel sterkte.

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2009, 03:46:33 pm »
Hallokes Sofietje,

Van harte welkom hier op het forum!!!

Net als vele mensen hier heb ook jij al een hele lijdensweg achter de rug. Ik wil je daarom ook heel veel sterkte wensen bij de operatie die er zit aan te komen, hopelijk helpt die je van de ergste pijn af!!

Veel sterkte en goede moed!!!!

Lieve groetjes  (_21-)

Offline nini_ingrid

• Senior
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2009, 04:28:39 pm »
welkom hier

Offline rietje

• General
  • la escala 'by night'
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2009, 04:34:09 pm »
dag sofie
je hebt ook al wat meegemaakt
ik hoop dat ze je in gent kunnen helpen
veel moed nog en tot nog eens
groetjes rietje
smile it makes people wonder......

Zeg niet al wat je weet maar... Weet wat je zegt.....

Offline Sofietje

• Junior
« Reactie #11 Gepost op: mei 25, 2009, 06:26:25 pm »
Hallo Allemaal,

Wat een warm en lief welkom van jullie  )-(. Ik geloof zeker dat er nog velen zijn die deze problemen hebben. Wat ik nog niet verteld heb is dat ik hier in Nederland ook geprobeerd heb om verder te komen maar er word gewoon niet naar je geluisterd en het interesseert hun niet hoe jou leven eruit ziet. Via ziekenfonds in Gent terecht gekomen en gelukkig kreeg ik daar een hele andere behandeling dan hier. Er werd geluisterd en men begreep dat het erg vervelend is. Wel eerst via pijnpoli moeten proberen maar nu dat gewoon niet wil lukken werd er meteen gezegd "daar gaan we gewoon iets aan doen want het duurt echt veel te lang". Nou echt het tegenovergestelde van wat er hier word gezegd "doen we niks aan en leer er maar mee leven". Hoe kan dat nou dat ze dat zeggen vraag ik me wel eens af. Hoe kan ik als 35 jarige mijn leven liggend door moet brengen want zo breng ik mijn leven nu vooral door.

Ook mijn arbo-arts heeft tegen mij gezegd dat zij veel patiënten had die hier in Nederland niet verder kwamen en gewoon niet geholpen werden, in het buitenland zoals België en Duitsland wel erg goed geholpen werden en of van de klachten af kwamen of een hele grote verbetering.

Het is hierdoor zeker een hele weg geweest maar hopelijk komt er straks toch een hele verbetering met deze operatie.

Allemaal bedankt voor jullie lieve antwoorden  (_24_)

Groetjes,

Sofie

En tot schrijfs op het forum  (_gr2-)

Offline JJ

• General
  • Think about the environment !
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2009, 10:02:13 am »
Sofie,

Het is mij ook al opgevallen dat het in Nederland niet zo best is voor een goede pijnbehandeling.

Leer er maar mee leven is een fout antwoord van de artsen!

Hoor het graag verder.

mvg JJ
Tegen boom 14/11/1990 => nekwervels, afgescheurde tss. wervelschijf en hersenletsel.
 Denk aan  milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint

Offline Sofietje

• Junior
« Reactie #13 Gepost op: mei 26, 2009, 01:02:41 pm »
Hallo JJ,

De pijnbehandeling was echt prima maar de orthopeed hier was echt zo'n zak van een man  (_ev).
Echt over de pijnartsen niks op te merken en totaal ander mens dan de orthopeed hier.

Groetjes,

Sofie

Offline vdsn

• Newbie
  • *
« Reactie #14 Gepost op: juli 06, 2009, 12:10:11 pm »
Dag Sofie,

Wat de artsen bij jou in nederland gezegd hebben kan niet. Maar zoals ik al een stuk heb gedaan, moet je het een plaats proberen geven in je leven en toch proberen verdergaan.
Weet dat het niet altijd gemakkelijk is want met pijn leven wordt je nooit gewoon.
Ps ik heb dezelfde leeftijd als jou dus weet dat er bepaalde dingen zijn in het leven dat we zullen aan ons moeten laten voorbij gaan.

Ik zal  duimen dat de operatie lukt.

Nico