Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
juni 18, 2025, 12:09:29 am

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

7 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    "Het ergste is niet de pijn, maar het onbegrip" | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: voorstellen  (gelezen 4507 keer)

adelbert

• Gast
voorstellen
« Gepost op: juni 11, 2009, 06:25:41 pm »
Nieuw. Hier en ook dit medium is nieuw voor me dus ook wat onbekend met de geplogenheden.
Bij 't zoeken naar info en vergelijkingen (voor- en nadelen, bijwerkingen,..) van pijnstillende middelen botste ik op een kort stukje, 't was blijkbaar een uitwisselen van ervaringen, en na wat zoeken kwam ik hier terecht.
Ik ben dus een man van 49 (bijna) en mijn probleem is chronische rugpijn, eerder erg.
In mijn omgeving heb ik weinigen waarmee ik over mijn 'probleempjes' kan praten. 'k Val er ook niet graag anderen mee lastig; 'k heb zelf geen zin om er over te klagen of te zeuren en mensen horen ook liever dat 't goed gaat met je dan een pijnverhaal.
De pijn is een oud verhaal bij me, een rug die eigenlijk aan vervanging toe is. Lang opgestaan met pijn en ermee gaan slapen tot ik uiteindelijk eens volledig geblokkeerd op intensieve zorgen terecht kwam en kort daarop aan een hernia geopereerd werd.
Het was een verademing, vijf jaar heb ik -met wat beperkingen- min of meer normaal geleefd. Een paar keer per jaar had ik er één of twee weken last van maar daar had mijn neurochirurg me voor verwittigd dus met rusten en de Dafalgan/codeïne kwam ik dat wel door.
Het afgelopen anderhalf jaar echter is alles geleidelijk aan verergerd. Twee maand geleden tenslotte -na uitgebreide scan- kwam het verdict:
L1-...S1, circumferentiële discusbulging, spinaalstenose, degeneratieve vernauwing neurofamina, ...een hoop medische termen die ik ondertussen 'iets' beter ken en vooral dit: er valt niets aan te doen...
"Je neemt het filosofisch op" zei mijn dokter nadien en ja, dat probeer ik wel maar 's ochtends bij 't opstaan eer de pijnstillers beginnen te werken of sommige avonden als 't besef doordringt dat dit blijvend is, dat al die plannen die je nog had in een lade moeten. 't Is gewoon soms moeilijk.
Je zit ook met vragen (over pijnbeheersing o.a.), waar dokter of apotheek niet makkelijk op kunnen antwoorden. Hoe zit het met bijwerkingen? En met gewenning? Er is de angst mentaal niet meer volledig op scherp te staan. Bij tradonal bv had ik 't gevoel wat verward te zijn maar is dat dan tijdelijk of blijvend? Ik krijg nu Oxycontin, zal dit beter zijn en hoe gaat dat samen met die Codeïne? Dat soort dingen allemaal. En misschien ook dat ik het eens kwijt wil aan een ander. Mijn dochter kan ik met zoiets niet lastig vallen en een aanwezige partner is er niet.
Mijn verhaal wat lang geworden vrees ik en 'k ben ook niet zeker of dat wel de bedoeling is hier bij het 'voorstellen'. ('k had wellicht beter eerst eens meer gelezen van wat anderen hier schrijven maar dan was het er misschien niet van gekomen..?)

adelbert, met drempelvrees en toch wat opluchting dat ik dit kon schrijven

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re:voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2009, 06:40:52 pm »
Adelbert,

op dit forum.  Je kan hier terecht met vragen, pijn, frustraties, om je verhaal eens te doen of gewoon om eens stoom af te laten. Hier wordt je ernstig genomen en niet als een "zeur" beschouwd als je je verhaal misschien een tweede of derde keer doet.  We begrijpen mekaar omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

Jij had er duidelijk nood aan om je verhaal eens kwijt te kunnen en je hebt dat dan ook op de juiste plek gedaan. Lotgenoten weten wat je doormaakt.  Hoeveel je vertelt bij de voorstelling bepaal je zelf.  Maar als je nu nog verdere vragen hebt of iets anders kwijt wil kan je best een nieuw topic openen in het subforum "Rugproblemen".  Zo krijg je de reacties op je vraag allemaal bij elkaar.

Het is hier op het forum niet alleen kommer en kwel; integendeel ook voor een  (_28_) ben je aan het juiste adres.  Kom zeker ook eens langs in het virtuele praatcafé; er wordt daar over vanalles en nog wat gepraat en zo leer je de mens achter de ziekte en/of pijn wat beter kennen.

Verken het forum op je eigen tempo en als iets niet duidelijk is, niet aarzelen om het te vragen. Er is altijd wel iemand die je kan helpen.

Ik hoop dat je hier snel je weg vindt en je snel thuis voelt. 

Van harte,

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2009, 06:47:45 pm »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2009, 06:45:01 am »
Adelbert,

Ook van mij heel hartelijk welgekomen op het forum.
Ik vind je verhaal zeker niet te lang, integendeel, ik ben blij met je uitgebreide voorstelling.
Iedereen is daar uiteraard vrij in wat ze al dan niet kwijt willen.

Als ik het goed begrepen heb, denk ik ook dat je belang hecht aan het uitwisselen van
ervaringen, vooral ook dat je met vele vragen zit rond de rugproblemen.
Het verwerken van emoties, nood hebben aan een babbel met begripvolle lotgenoten.

De drempelvrees overwinnen was ook bij mij een zeer belangrijke stap.
Je stort je als het ware in het onbekende, je weet niet wie er allemaal meeleest en ook
niet hoe mensen gaan reageren.

Ik ben hier ondertussen sinds oktober vorig jaar geregistreerd, ik durf heel oprecht zeggen dat
ik er geen moment spijt van heb.
Het helpt me dagelijks overeind te blijven, meer nog, ik ben er mentaal sterker door geworden.

Ik hoop dan ook dat je het net zo mag ervaren, als er vragen zijn of als je hulp nodig hebt bij
het opzoekwerk, aarzel niet om ze te stellen.
Iedereen wordt graag geholpen en daar zal het zeker niet aan ontbreken.

Veel succes, goede moed.

Chris

Offline JJ

• General
  • Think about the environment !
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2009, 06:50:33 am »
Welkom op het forum

mvg JJ
Tegen boom 14/11/1990 => nekwervels, afgescheurde tss. wervelschijf en hersenletsel.
 Denk aan  milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint

Offline katootje

• Admiraal
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2009, 08:12:33 am »
Adelbert

welkom hier op het forum

hier kan je gerust je verhaal kwijt er is altijd een luisterend oor
kijk hier maar een keer rustig rond
groetjes
vriendschap is goud waard

Offline rietje

• General
  • la escala 'by night'
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2009, 11:37:48 am »
adelbert
van harte welkom
af en toe je verhaal kwijt kunnen is een hele opluchting
hier weten we allemaal wat pijn is
liefs
rietje (_21-)
smile it makes people wonder......

Zeg niet al wat je weet maar... Weet wat je zegt.....

Offline Katieke

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • mijn 2 kapoentjes
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2009, 12:00:39 pm »
Adelbert,

van harte welkom op het forum!

Je zal snel merken dat je hier niet de vreemde eend bent met pijn. We kunnen hier hel wat ervaringen uitwisselen, elkaar steunen en gelukkig ook op tijd wat zwanzen en lachen.
Groetjes,
Katieke

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #8 Gepost op: juni 12, 2009, 01:51:24 pm »
Ook ik wil je van harte welkom heten hier op het forum!!
Hier mag je ervaringen schrijven zo lang als je wil, wij delen hier samen lief en leed, ook voor een lach ben je hier op je plaats!
Neem rustig de tijd om het forum te verkennen en als je vragen of verhalen hebt schrijf maar lekker mee met ons allemaal!!

Lieve groetjes  (_21-)
                                   -57_

Offline meamli

• Senior
    • meamli haar plaatske
« Reactie #9 Gepost op: juni 13, 2009, 12:11:39 pm »
hartelijk welkom op het forum

groetjes,
Anja/meamli

Offline annemie

• Admiraal
« Reactie #10 Gepost op: juni 13, 2009, 10:11:37 pm »
Adelbert,

welkom op het forum, verken het op je eigen tempo.

Fijn dat je een zo uitgebreide voorstelling geeft, kunnen we ons er iets beter bij voorstellen he.
hoe zwaar het soms ook is, aan de horizon schijnt de zon!