Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
juni 17, 2025, 07:34:46 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

7 gasten, 1 lid (1 verborgen)

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    "Het ergste is niet de pijn, maar het onbegrip" | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Voorstelling Peter V  (gelezen 6817 keer)

Offline Peter V

• General
  • Geslacht: Man
Voorstelling Peter V
« Gepost op: december 05, 2009, 01:30:31 pm »

Dag allemaal,

Mijn naam is Peter Vonck, 49 jaar en woonachtig in Aalst-Erembodem.

Ik hoop dat dit de juiste plaats is om mij even voor te stellen.

Sinds enkele jaren ben ik rugpatient met veel werkonderbrekingen en nu sinds 01/2009 onafgebroken.

Reeds drie operaties achter de rug en verscheidene epudurale inspuitingen.

2006 Marverick prothese L4-L5
2007 Diamprothese L5- S1
2009 Nekhernia C4-C5  prothese

De operaties gebeurten in het Sint-Lucas in Gent bij Neurochirurg Dr. Alessi Giovani.

Huidige medicatie oxycontin : 20mg s'morgens en 10 mg s"avonds, aangevuld met Valtran (namiddag).

Hobby's : tuinvijver met kois, kanaries, en wat tuinieren (beperkt), wandelen : thans stopgezet wegens teveel pijn.

Op de ll. raadpleging sprak hij over het plaatsen van een pijnpomp, zijn er mensen onder jullie die mij hun ervaringen willen delen.

Dank bij voorbaat

Peter  (1_12_)

Offline Inez

• Captain
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorstelling Peter V
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2009, 01:44:33 pm »
Hoi Peter

Daar ben je dan! Welkom hier op het forum. Ik denk dat je hier best wat info voor jezelf kunt halen wb je problemathiek, al zijn we allemaal geen doktoren (wel ervaringsdeskundigen) en ieder mens/lijf is weer anders.
Ook ik heb een mavrick op L-4 L-5. Als je interesse hebt kun je mijn toptic lezen onder het hoofdstuk rugproblemen "prothese te hoog". Er zijn hier meerdere mensen met een maverick en die zullen zich wellicht aan je voorstellen.
Ik heb geen ervaring met een pijnpomp maar hier kun je zeker ook het nodige over lezen.

Het is misschien ook fijn om gewoon je verhaal even kwijt te kunnen, want het is niet niks wat je allemaal achter de rug hebt, pfff.
Wat dat betreft ben je hier op de juiste plaats en is er altijd de nodige begrip. Ook al hebben we hier allemaal totaal verschillende dingen ten eerste hebben we allemaal pijn en ten tweede lopen we veelal tegen dezelfde dingen aan.

Verken hier alles op het gemak en ik hoop je hier vaker te zien om onze ervaringen te delen. Ik kom uit nederland en heb lang gezocht naar mensen die ook de maverick prothese hebben en om hier mee in kontakt te komen.
Veel sterkte verder!

Groet van Noortje

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2009, 01:56:04 pm »
Hoi Peter,

Bedankt voor je voorstelling.
Het zal zeker en vast lukken dat er mensen zijn die hun ervaringen willen delen.
Dat is hier op z'n zachtst uitgedrukt één van de sterkste troeven die we in huis hebben.

Er is ook wel altijd iemand bereid om verder te helpen want het forum gaan verkennen
vraagt de nodige tijd.
Gaandeweg lukt het je wel, neem rustig de tijd. Er is een uitgebreide waaier aan informatie.

Om je een beetje op weg te helpen zal ik hier alvast twee linkjes voor je plaatsen.

Het eerste biedt informatie over pijnpompen, daar kun je bijvoorbeeld al het één en ander
lezen over lotgenoten die zo'n pijnpomp hebben.
Let wel een beetje op de data wanneer de topics gestart zijn of wanneer er voor het
laatst werd in gereageerd.
Soms zijn er al recentere technieken en dan lees je ergens anders het vervolg.

Het tweede gaat over discusprotheses in het algemeen, ook daar kun je al één en ander
opsteken.
Als je bijvoorbeeld wat uitgebreider wil vertellen kan je in die rubrieken een eigen "nieuw topic"
aanmaken.

Dat maakt het gemoedelijker voor ons allemaal om openhartig te praten, want daar kun je
dan enkel als geregistreerd lid komen lezen.

Allez, Peter ik hoop dat je al een beetje de weg zult vinden, wens je veel succes en vooral
veel beterschap.

Groetjes, Chris

Pijnpompen en ervaringen door lotgenoten <== Hier klikken

Discusprotheses <== Hier klikken

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2009, 04:07:57 pm »
Dag Peter,

Hartelijk
            op dit forum.  Hier kan je terecht met vragen, pijn, frustraties of om je verhaal eens te vertellen - meerdere malen zelfs als je daar behoefte aan hebt - of om eens stoom af te laten. Hier wordt je wel ernstig genomen.  Je krijgt het begrip dat je in het gewone dagelijkse leven niet altijd krijgt.

Dit forum bevat een schat aan informatie over heel veel aandoeningen o.a. rugproblemen , behandelingen - ook over een  pijnpomp vind je wat info. Maar misschien nog belangrijker is het lotgenotencontact.  Je komt hier "thuis" bij mensen die in een gelijkaardige situatie leven en het maakt niet veel uit om welke aandoening het gaat. Pijn is pijn.
We proberen te steunen en te troosten of kunnen heel praktische tips geven om het leven wat makkelijker en aangenamer te maken.
Voor diagnoses en mogelijke behandelingen kan je alleen terecht bij je arts. Wij zijn ervaringsdeskundigen en kunnen alleen vertellen wat onze ervaringen zijn.

Het is hier zeker niet alleen kommer en kwel. Er is ook plaats en ruimte om mooie momenten te delen.  In ons virtuele praatcafeetje wordt er over van alles gepraat en zo leer je de mens achter de ziekte en/of pijn wat beter kennen.

Verken het forum op je eigen tempo en zeker niet aarzelen als er iets niet duidelijk is. Er is altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt en wens dat het forum voor jou evenveel mag betekenen als voor mezelf.

Van harte,

Offline JJ

• General
  • Think about the environment !
« Reactie #4 Gepost op: december 05, 2009, 04:09:20 pm »
Welkom op het forum Peter.

Lees en reageer.

Bij mij staan drie nekwervels aan elkaar door operatie.

Van pijnpomp weet ik weinig.

mvgJJ
Tegen boom 14/11/1990 => nekwervels, afgescheurde tss. wervelschijf en hersenletsel.
 Denk aan  milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
« Reactie #5 Gepost op: december 05, 2009, 04:16:49 pm »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline katootje

• Admiraal
« Reactie #6 Gepost op: december 05, 2009, 07:17:26 pm »
hey peter

(2_13_) op het forum
vriendschap is goud waard

snakegirl

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 06, 2009, 08:37:31 am »
Welkom op het forum peter,

dit is de ideale plaats om je gevoelens, vragen, frustraties,.... kwijt te kunnen, ikzelf ben nog niet zo heel lang actief op het forum maar het heeft me allessinds al erg geholpen.
met dank hierbij aan de ander forumleden, want dat steuntje in de rug heeft iedereen soms wel eens nodig.

Groetjes
Yn

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #8 Gepost op: december 06, 2009, 09:20:25 am »
Dag Peter,

Welkom op het forum!!

Groetjes!!  -57_

Offline Marcel

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
    • "LevensneveL"
« Reactie #9 Gepost op: december 06, 2009, 03:22:13 pm »
Hallo Peter,

Hartelijk welkom op ons “Lichtpuntje.”

De enige plaats waar voor
al je vragen en noden
een antwoord is te vinden,
van een hele groep,
echte vrienden
die je gratis en voor niets,
hun hulp en steun aanbieden.

Met vriendelijke groetjes van, Marcel.
--------------------------------------
"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
    stel dan op prijs wat je bezit."
--------------------------------------

Offline hilde

• Admiraal
« Reactie #10 Gepost op: december 07, 2009, 12:54:15 pm »
Dag Peter,
Welkom op het forum.
Groetjes Hilde.

Offline franita

• Neem je dromen mee de dag in..
  • Topper
  • ATHEE met veel respect
« Reactie #11 Gepost op: december 07, 2009, 02:48:10 pm »

hier !
Hulp en info zal je hier wel vinden : ik zag net dat Ceepee je al links plaatste
Verder is er hier dan ook nog heel veel warme sympathie te vinden : en in 't Praatcaféetje gaat het er gewoonlijk gezellig aan toe : ga maar eens even in de vorige weken kijken : meestal komt er nogal wat volk " over de vloer" ... maar elke zondag avond wordt de week afgesloten en een nieuwe week gestart : zo blijft het dan leesbaar !
tot ....
Respect  liefs

Offline cacyslis

• Freak
« Reactie #12 Gepost op: december 07, 2009, 07:05:20 pm »
 -57_ Een bijna buur erbij op het forum! Jammer voor jou!
Ik heb ook gebruik gemaakt van de links die Ceepee heeft geplaatst ( (_210_))
Ik ben 06 januari een afspraak om de procedure voor het plaatsen van de pijnpomp te starten... Tegen dan zal ik je ook wat meer kunnen vertellen...
 _2_7
Neem vlug een kijkje op mijn blog...
https://misscacysworld.wordpress.com

Offline meamli

• Senior
    • meamli haar plaatske
« Reactie #13 Gepost op: december 14, 2009, 05:48:02 pm »
welkom op het forum.

groetjes,
Anja/meamli