Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 21, 2025, 05:20:26 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

10 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Nieuwke  (gelezen 2307 keer)

Offline Tanjaatje

• Heeft de weg gevonden
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • een knuffel is het beste geneesmiddel...
Nieuwke
« Gepost op: september 04, 2011, 10:24:50 am »
 (_11_)Hallo! Ik ben Tanja,
42 jaar, bijna 1 jaar gehuwd met een ongelooflijk lieve man, heb 3 + 1 kinderen van 18, 16, 15 en 13 jaar.

Ik ben (spijtig genoeg) al héél lang pijnpatiënt.... Alles is begonnen met een zwaar auto-ongeval in '92. Na verschillende operaties en andere zeer onaangename toestanden was het eindresultaat de implant van een neurostimulator. 1 maand verkeerde ik zonder pijn!!!!!!! Zaaaalig gewoon. Toen weer een verschrikkelijke tegenslag! De draad werd tijdens de plaatsing van de batterij losgetrokken. Weer operaties (herplaatsen van de electroden enz....) Maar, uiteindelijk heb ik zelf gevraagd om het hele boeltje te verwijderen want ik was OP!
Toen ben ik ook (wegens teveel thuisproblemen) uit dit forum gestapt.

Na jaren tegenslag ben ik uit een diepe put en uit het oneindige straatje van tegenval kunnen stappen.

De zon begon terug te schijnen!!!!!!!!!!!!!!!
Maar, de pijn was er nog steeds even erg. En ook, als extraatje, pijn in mijn spieren, gewrichten, bekken, lage rug, en zo ontzettend moe!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kreeg de kans om van de hoge snelheidstrein te stappen maar kwam met een keiharde smak op grond terecht.
Ondertussen was ik van voltijds werken naar deeltijds werken gestapt.

Maar in januari, na térug een operatie, was de pijp uit.
Nu ben ik nog steeds volledig thuis.
Dankzij een cocktail van Cymbalta, Oxycontin en Lyrica gaat het al veel beter.
De hevige en ondraaglijke pijn in nek, schouders en armen is weg!
Wel heb ik nu bijwerkingen zoals 12kg bijgekomen, vocht (véél!!!!!) in handen en voeten, slaaaaapen, geheugenverlies,.........

Soms zit ik er even door en dan zoek ik iemand om eens uit te huilen, mede-pijn-lijders laat maar zeggen;
Ik zou ook heel graag meer te weten komen over pijnbehandelingen, medicatie, andere hulpmiddeltjes, gewoon eens een babbel doen met andere mensen die ook ongewild aan huis gekluisterd zitten, die ook 1 goede dag hebben en op die dag het hele huis of de hele tuin onder handen nemen en dat dan weer 2 weken moeten uitzweten,
Soms voel ik me even helemaal alleen op de héééééle wereld. Anderen zeggen: je ziet er niet ziek uit, of, slaap je nu weer, je bent wel wat lui aangelegd he!
"Ik ben, besta uit twee": mijn lijf en mijn gedachten,ziel,ik

Snap je?

Hopelijk tot snel, ergens hier in het kluwen van deze supersite - forum!

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
Re:Nieuwke
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2011, 10:48:17 am »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline Peter V

• General
« Reactie #2 Gepost op: september 04, 2011, 11:18:04 am »
Dag Tanja,

Van harte opnieuw welkom op het forum.

Je hebt blijkbaar ook al een hele weg afgelegd met veel pijn, heb ook al verschillende protheses in men rug en nek. Sinds een jaar ook een stim die tamelijk goed werkt in men  benen maar minder in men onderrug.Had ook problemen na de proefstimulatie, een ontsteking en alles moest een uit en opnieuw beginnen. Neem ook oxycontin, cymbalta, mobic ....  en krijg regelmatig inspuitingen in de pijnkliniek.

Altijd welkom voor een babbel of steun of hulp te verlenen,

Vriendelijke groeten,

Peter  

Offline JJ

• General
  • Think about the environment !
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2011, 11:31:57 am »
Dag Tanja,

Welkom op het forum.
Zelf had ik ook een ongeval. Vind hier en alleen hier steun en begrip.
Hoop voor jou hetzelfde.

mvgJJ {9}
Tegen boom 14/11/1990 => nekwervels, afgescheurde tss. wervelschijf en hersenletsel.
 Denk aan  milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint

Offline hilde

• Admiraal
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2011, 11:42:07 am »
Dag Tanja,
Welkom op het forum.
Grs Hilde.

Offline rietje

• General
  • la escala 'by night'
« Reactie #5 Gepost op: september 04, 2011, 01:49:33 pm »
dag tanja

van harte welkom hier bij ons op het forum
voor een babbel en steun zit je hier echt heel goed
liefs rietje
smile it makes people wonder......

Zeg niet al wat je weet maar... Weet wat je zegt.....

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2011, 02:15:52 pm »
Tanja,

op dit pijnforum. Hier kan je terecht met vragen, pijn, frustraties of om je verhaal eens te vertellen - meerdere malen zelfs als je daar behoefte aan hebt - of om eens stoom af te laten. Je krijgt het begrip dat je in het gewone dagelijkse leven niet altijd krijgt.  Voor een gezond iemand is het niet makkelijk om zich in te leven in onze situatie.  Dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen maar dat ze dan hun oordeel al klaar hebben, is moeilijker te verteren, he.

Dit forum bevat een schat aan informatie over heel veel aandoeningen en behandelingen.
Je kan best je vragen of hetgeen je kwijt wil ivm je aandoening neerpennen in een eigen topic in het gepaste subforum. Op die manier staan alle reacties samen. Dat is voor jou overzichtelijker en voor de andere forumleden makkelijker om alles te volgen. Bovendien zijn de verschillende subfora meer afgeschermd waardoor enkel geregistreerde leden er kunnen  lezen en reageren. Dit in tegenstelling tot dit welkomsttopic waar iedereen kan lezen. Deze werkwijze garandeert meer privacy aan de deelnemers-lotgenoten.

Een heel belangrijke pijler op dit forum is het lotgenotencontact. Je komt hier "thuis" bij mensen die in een gelijkaardige situatie leven en het maakt niet veel uit om welke aandoening het gaat. Pijn is pijn.
Zo zullen herkennen dat de geest nog wel wil maar het lichaam zich niet meer laat commanderen omdat het genoeg is geweest.
Bepaalde problemen zijn voor alle pijnpatiënten gelijklopend en juist de diversiteit maakt het forum nog meer waardevol. Tips voor een bepaalde aandoening kunnen ook mensen met een andere aandoening helpen.
Je zal merken dat hier heel weinig over de toekomst - en al zeker niet de verre toekomst - gesproken wordt. We leven in het heden en bekijken het dag voor dag; of als zelfs dat te moeilijk is : uur per uur.

Het is hier zeker niet alleen kommer en kwel. Er is ook plaats en ruimte om mooie momenten te delen. In ons virtuele praatcafeetje wordt er over van alles gepraat en zo leer je de mens achter de ziekte en/of pijn wat beter kennen. “Gedeelde smart is halve smart; gedeelde vreugde is dubbele vreugde” zijn hier echt geen loze woorden.

In het kookhoekje lees je recepten en het topic “wat eten we vandaag?” geeft je misschien wel inspiratie bij het opstellen van je eigen dagelijkse menu.
De taalspelletjes zijn leuk om te doen en je steekt er nog wat van op.

Verken het forum op je eigen tempo en zeker niet aarzelen als er iets niet duidelijk is. Er is altijd wel iemand die je op weg kan helpen.
In het begin twijfel je misschien nog waar je je berichtje het beste kan posten maar laat dat je zeker niet weerhouden om iets te posten. Als het niet op de juiste plaats staat, zal één van de moderatoren het zonder problemen verplaatsen. Alles is nieuw en onbekend en in het begin is iedereen wat onzeker.

Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt en wens dat het forum iets voor jou kan/mag betekenen.

Veel goede moed.
Van harte,

Offline Marcel

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
    • "LevensneveL"
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2011, 02:31:37 pm »
.
Hallo Tanja,

Hartelijk welkom op ons

“Lichtpuntje”

De enige plaats waar voor
al je vragen en noden
een antwoord is te vinden,
van een hele groep,
echte vrienden
die je gratis en voor niets,
hun hulp en steun aanbieden.

©Marcel

Met vriendelijke groetjes van, Marcel.
.
--------------------------------------
"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
    stel dan op prijs wat je bezit."
--------------------------------------

Offline Linda

• Beginner
  • **
« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2011, 04:17:34 pm »
Tanja, van harte welkom op dit forum.

Offline sloebmie

• Captain
« Reactie #9 Gepost op: september 04, 2011, 04:19:23 pm »
hartelijk welkom

Offline franita

• Neem je dromen mee de dag in..
  • Topper
  • ATHEE met veel respect
« Reactie #10 Gepost op: september 04, 2011, 09:29:07 pm »
 {[} hartelijk welkom terug hier    )(
Respect  liefs

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #11 Gepost op: september 04, 2011, 11:21:04 pm »
Hallokes Tanja,

Ik begrijp je heel goed zelf, ben ook sinds enkele jaren (intussen al 6 jaar) volledig ongewild thuis.
Als ik me alleen voel kom ik hier bijlezen en reageren, of gewoon lekker van me afschrijven en dan weet ik dat ik zeker niet alleen ben met alle dagen pijn en suf zijn en noem maar op. De steun en ervaringen en tips en gewoon een lach van lotgenootjes doet zo deugd!!
De mensen die ons "lui" noemen enz... Daar wil ik altijd eens een tijdje mee ruilen dan beseffen ze dat we dat helemaal niet zijn, maar gewoon niet anders kunnen omdat we pijn hebben en suf zijn van de medicatie en van de pijn, want altijd pijn put je uit.
Efin ik ben gestopt me te verantwoorden bij mensen die het toch nooit zullen begrijpen of gewoon nie willen begrijpen, helpt nie.
Ik hoop dat je je snel terug thuis voelt op het forum!!

Vriendelijke groetjes!!  -57_

Offline Tanjaatje

• Heeft de weg gevonden
  • *
  • een knuffel is het beste geneesmiddel...
« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2011, 07:25:45 am »
Dank je wel allemaal!!!

Ik denk dat het inderdaad zalig zal zijn om hier iets te kunnen vertellen zonder dat ik me moet verantwoorden of uitleggen of verklaren of............
Soms kan ik er eens echt invliegen en dan zeggen de "anderen": zie je wel dat je het kan als je echt wil!!!
OM DOOD van te vallen!!
Het feit dat ik "ermee moet leren leven" lukt me echt niet, ondanks de jaren en alle mogelijke therapieën die ik al gehad heb!
 (_10-)
Ik ga hier zeker moeten zoeken hoe het werkt want ik vind mijn weg niet......
Maar, ik heb er wel zin in want ik heb zoveel vragen!!!!!!
En ik denk dat ik er hier wel ga vinden.

Dank jullie voor de lieve welkomstwoorden {[}
lieve groeten
 (_22)

Offline rietje

• General
  • la escala 'by night'
« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2011, 10:18:24 am »
tanjaatje
het 'leren mee leven' is een proces die je moet doorgaan
ik probeer dit al meer dan 3jaar en de ene keer lukt dit maar de andere keren word ik zo boos omwille van wat ik allemaal heb meegemaakt
het is iets zoals vallen en opstaan
het is zeker niet makkelijk maar je wordt het met de tijd gewoon en je probeert zo goed als het kan met je beperkingen te leven
ik hoop voor jou dat het je lukt
heel veel stekrte alvast
liefs rietje
smile it makes people wonder......

Zeg niet al wat je weet maar... Weet wat je zegt.....

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #14 Gepost op: december 09, 2011, 02:12:06 pm »
Hartelijk welgekomen op het forum,

een bijzondere plaats vol bijzondere mensen.
Waar ze naast veel begrip ook het beste toewensen.

Heel veel succes,

Groetjes, CPtje