Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 21, 2025, 01:38:35 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

12 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    Een gezond en liefdevol 2025 gewenst | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Ik ben Lynn  (gelezen 2599 keer)

Offline Lynn VK

• Heeft de weg gevonden
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Ik ben Lynn
« Gepost op: december 03, 2011, 11:33:18 am »
Hallo iedereen
Mijn naam is Lynn. Ik ben 22 jaar en kamp met chronische rugpijn. Wanneer juist mijn rugproblemen begonnen zijn, herinner ik me niet meer, maar ik ben in ieder geval begonnen met onderzoeken te laten doen e.d. sinds 2003, 8 jaar geleden dus al.
3 jaar geleden had ik zo een erge pijn in mijn onderrug en benen, dat het zo niet langer kon. Kinesitherapie en epidurale injecties volgden, zonder resultaat. Uiteindelijk in juni 2010, heb ik een ALIF-operatie gehad op L5-S1 (een anterieure fusie van onderste ruggewervels). Een hele grote hernia is verwijderd, en mijn kapotte tussenwervelschijf is er op dat niveau uitgehaald en vervangen door een cage waardoor die wervels nu dus vaststaan.
Door omstandigheden heb ik slechts 2 maanden kunnen rusten na de operatie, waarna ik al meteen het stage- en studentenleven terug heb moeten oppikken.  Maar zolang ik me herinner is de pijn nog geen moment weggeweest. Nog verschillende onderzoeken laten doen, alles was goed geopereerd, het bot was dichtgegroeid, anatomisch is alles in orde. Verschillende kinesisten afgegaan, en nu volg ik nog steeds kinesitherapie (en manuele therapie). De dokters zeggen dat ze niet weten wat mijn pijn veroorzaakt, dat ik misschien gewoon een aanleg heb voor inflammaties. De laatste optie die mijn orthopedisch chirurg nog voorstelde om de pijn weg te krijgen, is een ontzenuwing, maar dit heb ik voorlopig afgehouden omdat ik hier erg bang voor ben.
Dan maar naar een andere arts geweest, verschillende pijnmedicatie geprobeerd die allemaal niets heeft uitgehaald. Momenteel ga ik enkel nog naar een kinesist, die zegt dat mijn probleem zit ter hoogte van het SI-gewricht dat steeds blokkeert. Momenteel is de enige medicatie die mij helpt, Contramal. Maar omdat ik nog student ben (en dus veel lessen heb, moet zitten, voor thesis moet werken, stage moet doen,…) is dit geen goede optie omdat ik hier heel suf van word en er een verdoofd gevoel van krijg.
Ik slaap niet meer, ik sta op met pijn en ga slapen met nog ergere pijn. Ik functioneer niet goed zoals ik het zou willen en kan verschillende dingen gewoon niet meer.  Die constante pijn is zo vermoeiend en put me echt uit en ik heb momenten dat ik het allemaal niet goed meer zie zitten. Zo ben ik dus ook terecht gekomen op dit forum, dat ik nog helemaal moet ontdekken.
Ik weet niet goed wat te verwachten van dit forum. Maar voor mij is het gewoon belangrijk om ergens mijn verhaal kwijt te kunnen, en misschien steun te vinden bij mensen die mij echt begrijpen…
Groetjes, Lynn.

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Geslacht: Man
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
Re:Ik ben Lynn
« Reactie #1 Gepost op: december 03, 2011, 11:46:53 am »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2011, 12:45:36 pm »
Dag Lynn,

Welkom op het forum!!
Zo jong en zoveel pijn moeten hebben, echt erg!! Ook ik ben rugpatiente, bij mij is alles begonnen op mijn 34 ste.
Neem rustig je tijd om het forum te verkennen en praat gerust met ons mee!
Je kan ik het desbetreffende topic je eigen hoekje openen waar je je verhaal kwijt kan en zo dingen kan uitwisselen met lotgenootjes!

Vriendelijke groetjes!!  -57_

Offline franita

• Neem je dromen mee de dag in..
  • Topper
  • ATHEE met veel respect
« Reactie #3 Gepost op: december 03, 2011, 02:22:31 pm »
 {[}  hartelijk welkom hier    (_12_)
Respect  liefs

Offline rietje

• General
  • la escala 'by night'
« Reactie #4 Gepost op: december 03, 2011, 02:30:46 pm »
alvast welkom hier bij ons op het forum
smile it makes people wonder......

Zeg niet al wat je weet maar... Weet wat je zegt.....

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #5 Gepost op: december 03, 2011, 08:02:15 pm »
Lynn,

op dit pijnforum. Hier kan je terecht met vragen, pijn, frustraties of om je verhaal eens te vertellen - meerdere malen zelfs als je daar behoefte aan hebt - of om eens stoom af te laten. Je krijgt het begrip dat je in het gewone dagelijkse leven niet altijd krijgt.

Dit forum bevat een schat aan informatie over heel veel aandoeningen en behandelingen.
Je kan best je vragen of hetgeen je kwijt wil ivm je aandoening neerpennen in een eigen topic in het gepaste subforum. Op die manier staan alle reacties samen. Dat is voor jou overzichtelijker en voor de andere forumleden makkelijker om alles te volgen. Bovendien zijn de verschillende subfora meer afgeschermd waardoor enkel geregistreerde leden er kunnen  lezen en reageren. Dit in tegenstelling tot dit welkomsttopic waar iedereen kan lezen. Deze werkwijze garandeert meer privacy aan de deelnemers-lotgenoten.

Een heel belangrijke pijler op dit forum is het lotgenotencontact. Je komt hier "thuis" bij mensen die in een gelijkaardige situatie leven en het maakt niet veel uit om welke aandoening het gaat. Pijn is pijn.
Bepaalde problemen zijn voor alle pijnpatiënten gelijklopend en juist de diversiteit maakt het forum nog meer waardevol. Tips voor een bepaalde aandoening kunnen ook mensen met een andere aandoening helpen.

Je zal merken dat hier heel weinig over de toekomst - en al zeker niet de verre toekomst - gesproken wordt. We leven in het heden en bekijken het dag voor dag; of als zelfs dat te moeilijk is : uur per uur.

Het is hier zeker niet alleen kommer en kwel. Er is ook plaats en ruimte om mooie momenten te delen. In ons virtuele praatcafeetje wordt er over van alles gepraat en zo leer je de mens achter de ziekte en/of pijn wat beter kennen. “Gedeelde smart is halve smart; gedeelde vreugde is dubbele vreugde” zijn hier echt geen loze woorden.

In het kookhoekje lees je recepten en het topic “wat eten we vandaag?” geeft je misschien wel inspiratie bij het opstellen van je eigen dagelijkse menu.
De taalspelletjes zijn leuk om te doen en je steekt er nog wat van op.

Verken het forum op je eigen tempo en zeker niet aarzelen als er iets niet duidelijk is. Er is altijd wel iemand die je op weg kan helpen.
In het begin twijfel je misschien nog waar je je berichtje het beste kan posten maar laat dat je zeker niet weerhouden om iets te posten. Als het niet op de juiste plaats staat, zal één van de moderatoren het zonder problemen verplaatsen. Alles is nieuw en onbekend en in het begin is iedereen wat onzeker.

Ik hoop dat je je hier snel thuis voelt en wens dat het forum iets voor jou kan/mag betekenen.

Veel goede moed.
Van harte,

Offline Elmer

• Junior
  • The bitter comes out better on a stolen guitar.
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2011, 08:03:12 pm »
Hartelijk welkom Lynn,

hier vind je steun en een onvoorwaardelijk luisterend oor,

groetjes,
Elmer

Offline Marcel

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
    • "LevensneveL"
« Reactie #7 Gepost op: december 03, 2011, 10:40:54 pm »
.
Hallo Lynn,

Hartelijk welkom op ons

“Lichtpuntje”

De enige plaats waar voor
al je vragen en noden
een antwoord is te vinden,
van een hele groep,
echte vrienden
die je gratis en voor niets,
hun hulp en steun aanbieden.

©Marcel

Met vriendelijke groetjes van, Marcel.
.
--------------------------------------
"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
    stel dan op prijs wat je bezit."
--------------------------------------

Offline IngeVV

• Freak
« Reactie #8 Gepost op: december 04, 2011, 07:46:15 am »
Welkom op dit forum!
Groetjes
Inge

Offline JJ

• General
  • Think about the environment !
« Reactie #9 Gepost op: december 04, 2011, 10:22:37 am »
Welkom op het pijnforum

mvgJJ {9}
Tegen boom 14/11/1990 => nekwervels, afgescheurde tss. wervelschijf en hersenletsel.
 Denk aan  milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint

Offline Lynn VK

• Heeft de weg gevonden
  • *
« Reactie #10 Gepost op: december 09, 2011, 11:01:48 am »
Dag Liesbeth,

Ik ga donderdag naar de pijnkliniek voor en eerste gesprek. Dus ik weet niet wat ze mij allemaal gaan voorstellen. Ik ben in ieder geval heel benieuwd en hoop dat ze mij daar gaan kunnen helpen.

Begrijp ik het goed dat je dan na ongeveer anderhalf jaar die ontzenuwing opnieuw moet laten doen? En hoe was het resultaat bij jou? Heb je er bijwerkingen van (bv. tinteling in benen)?

Daarnet las ik ook jouw verhaal. Wat u al aanhaalde dat het met pijn heel moeilijk is om een zwangerschap door te maken en 'normaal' te gaan werken, zijn allemaal zaken die voor mij nog zullen komen in de toekomst, en waarvoor ik erg bang ben. Maarja, dat is voor later, ik zal eerst maar al eens zien dat ik mijn laatste masterjaar nog goed kan afronden...

Groetjes en veel goeie moed nog,
Lynn

Offline Ceepeetje

• Captain
  • Een creatieve geest begrijpt ook wat hij leest.
« Reactie #11 Gepost op: december 09, 2011, 02:12:40 pm »
Hartelijk welgekomen op het forum,

een bijzondere plaats vol bijzondere mensen.
Waar ze naast veel begrip ook het beste toewensen.

Heel veel succes,

Groetjes, CPtje