Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
augustus 20, 2025, 12:15:40 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

12 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    "Het ergste is niet de pijn, maar het onbegrip" | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: terug van heel lang weggeweest  (gelezen 2024 keer)

Offline JokeJ

• Beginner
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • elke dag heeft een speciaal tintje
terug van heel lang weggeweest
« Gepost op: februari 19, 2013, 11:11:47 am »
Lieve mensen,

Mijn naam is Joke, ben getrouwd met Marc en heb inmiddels 3 kinderen (Maarten 7, Anike, 5,5 en Elise 4). Ikzelf heb last van fibro (mijn hele leven al, maar bekend sinds 2002), bekkeninstabiliteit en gewoon veel moe.

Ik ben een kleine 5 jaar geleden getopt op dit forum wegens tijdgebrek en verhuizing (en een computerverplaatsing waardoor ik hoe dan ook niet zo vaak erachter peplakt zit).
Na die verhuizing kwam Elise er ook nog bij met een giga voedselallergie (ze was allergisch voor alles wat maar naar voedsel rook, dus ook borstvoeding enz). Sinds zomer 2012 lijkt ze eindelijk over alles heen gegroeid te zijn, zijn we dus van ziekenhuisbezoeken af en nu ze sinds afgelopen 2 weken op school zit, heb ik ineens tijd over!
Ik heb bijna geen tijd voor de pijn gehad (gelukkig maar) en hopelijk blijft het zo stabiel als het nu is. We zijn nog steeds erg druk met de kids, aangezien de oudste ADHD blijkt te hebben, Anike mogelijk ADD en Elise lijkt ook een typisch ADHD klantje te zijn, alleen is ze nog erg jong. Maarten krijgt er medicatie voor en sindsdien mag hij čn op school blijven, zit met 7 jaar al in groep 4 en doet het boven verwachting goed op school.
Wat wil je nog meer?

Nou, eigenlijk heb ik het erg gemist om jullie op te beuren en om zelf af en toe eens opgebeurd te worden. Ik praat (misschien vervelend voor jullie) best veel over de kids. Dit is vooral om mijn eigen problemen (pijn / moeheid) zo ver mogelijk op de achtergrond te plaatsen. Tot nu toe is dat mijn redding geweest.
Misschien wordt het nu eindelijk eens tijd om echt ook mezelf eens goed onder de loep te nemen en hopelijk kunnen jullie mij daar wat bij helpen.

Ik hoop weer volop tijd te hebben om mee te kunnen draaien op het forum om ook jullie een hart onder de riem te kunnen steken.

Joke

Offline sneeuwwitje

• Captain
Re: terug van heel lang weggeweest
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2013, 11:31:02 am »
Welkom terug  {[}
Ik praat ook best veel over mijn kids hier  :aiwebs_011:

Offline Katieke

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • mijn 2 kapoentjes
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2013, 03:40:53 pm »
Welkom terug!
Ik herinner me je nog wel. Ondertussen heb ik 2 kindjes en praat geregeld ook over hen ;-)
Groetjes,
Katieke

Offline Marcel

• CPF Moderator
  • Topper
  • *
  • Geslacht: Man
    • "LevensneveL"
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2013, 03:51:51 pm »
.
Hallo Joke,

Terug hartelijk welkom op ons

“Lichtpuntje”

De enige plaats waar voor
al je vragen en noden
een antwoord is te vinden,
van een hele groep,
echte vrienden
die je gratis en voor niets,
hun hulp en steun aanbieden.

©Marcel

Met vriendelijke groetjes van, Marcel.
.
--------------------------------------
"Bezit je niet wat je op prijs stelt,
    stel dan op prijs wat je bezit."
--------------------------------------

Offline admin

• Forumbeheerder
  • Administrator
  • Admiraal
  • Lotgenoten bieden steun, hulp en (h)erkenning
    • Chronische pijn vereniging
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2013, 03:55:06 pm »

Dank je voor uw voorstelling, vanaf nu heb je toegang tot het gehele "openbare" forum

Offline CARPE DIEM

• General
  • Pluk de dag en probeer te genieten...
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2013, 06:38:25 pm »
welkom-terug op het forum Joke ,

(2_17_)

grtjs... carpe diem

Offline nekhernia

• Captain
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2013, 08:03:38 pm »
aangenaam kennismaking

t leven is meer dan alleen pijn he
je mag net als alle mama's hier met fierheid vertellen over je kinderen

wie de jeugd heeft ... heeft de toekomst  :gemengd2_9:
en dit houdt mij ook jong en levendig

laat maar komen  :smileys_for_all2:

Offline CARPE DIEM

• General
  • Pluk de dag en probeer te genieten...
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2013, 08:09:14 pm »
idd onze kinderen of kleinkinderen zijn de toekomst, en brengen leven in huis,
kunnen ons afleidingen bezorgen, pijn efkens vergeten....
daarom genieten van de (klein)kinderen é!
 :smileys_for_all2:

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2013, 08:38:09 pm »
Joke,

op dit forum. Ik herinner me jou nog heel goed.  Je bent samen met Marc ondertussen mama van drie kinderen. Het loopt niet allemaal even vlekkeloos maar dat verandert niets aan de liefde voor hen, he.

Fibro en bekkeninstabiliteit bezorgden je toen al veel problemen en blijkbaar  is dat zo nog steeds. De afgelopen jaren leefde je vooral in functie van de kindjes en heb je eigen noden een beetje opzij geschoven. Dat was zeker niet altijd makkelijk.

Nu is het dus tijd om wat meer aandacht te besteden aan "Joke"  die pijn heeft.  Het zal waarschijnlijk wel een beetje wennen - en dus zoeken -  zijn maar het wijst zichzelf.

Uiteindelijk blijft de bedoeling nog steeds het samenbrengen van pijnpatiënten  om hun verhaal te doen , om steun te krijgen en steun te geven.

Praatjes over je kids kan je kwijt - ofwel in je eigen persoonlijke topic; ofwel in het praatcafeetje waar je echt met alle onderwerpen terecht kan.  Je moet er wel rekening mee houden dat de praatcafeetjes regelmatig verwijderd worden.

Neem de tijd om het forum opnieuw te ontdekken en de snelste manier is misschien "gewoon  meedoen".

Van harte.

Offline franita

• Neem je dromen mee de dag in..
  • Topper
  • ATHEE met veel respect
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2013, 09:30:45 pm »
 {[}  welkom terug   
Respect  liefs

Offline greet69

• Admiraal
« Reactie #10 Gepost op: februari 20, 2013, 08:00:44 am »
Welkom terug op het forum.

Het is heel normaal dat je over je kinderen praat, doe ik hier ook regelmatig hoor.
Onze moedergevoelens kunnen we nu eenmaal niet wegsteken.
Mijn oudste zoon ( 14 jaar) heeft ook ADHD en autisme.

Inderdaad je mag jezelf ook niet vergeten.
Je wilt daar onze hulp bij.... dit is heel goed. Dus als er iets is je weet de weg en reacties ga je zeker krijgen op dit toffe forum.

Welcome back and...... enjoy the club   :smileys_for_all24: :smilietown38: :smileys_for_all24:
Bekijk ook eens mijn creatieve blog.
http://greetje-creatiefje.blogspot.be/

Of op facebook onder de naam greetje creatiefje

groetjes

Offline Peter V

• General
« Reactie #11 Gepost op: februari 25, 2013, 02:23:03 am »
Dag Joke,

Van harte welkom opnieuw.

Peter V

Offline JokeJ

• Beginner
  • **
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2013, 01:46:01 pm »
Wat heerlijk om weer terug te zijn en zoveel bekende namen weer te zien. Helaas betekend dat wel dat ook jullie niet echt zijn opgeknapt... Das wel erg jammer :icon_neutral:.
Hopelijk lukt het on wat regelmatiger langs te gaan op dit forum. Heb nu even geen boek, dus dacht, ach de kids zijn lekker spelen, nu kan ik eindelijk.... nee, niet stofzuigen (had ook gekund), nee hoor, eens dit forum weer bekijken, hihi.

Heel veel liefs en iedereen veel sterkte!
joke

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #13 Gepost op: april 11, 2013, 08:32:23 pm »
Joke,

Een goed idee om hier even langs te komen ipv te stofzuigen.  Die stofzuiger loopt niet weg en dat kan later nog.  Een mama met drie jonge kinderen komt sowieso minder toe aan zichzelf.  Het hoort er nu eenmaal bij zeker.   Toch is het belangrijk om ook goed voor jezelf te zorgen en regelmatig "joke-tijd" in te lassen.  Door goed te zorgen voor jezelf, lukt het beter om om te gaan met de probleempjes van de kinderen en kan je nog meer genieten van hun liefde, hun creativiteit, hun spel....

Misschien lukt het om op regelmatige basis een half uurtje of uurtje in de week voor jezelf te reserveren waarin je iets kan doen wat je leuk vindt of waar je aan toe bent. Het huishoudelijk werk valt niet te onderschatten en ik kan me voorstellen dat een uurtje extra rust of slaap je veel deugd doet.

We houden je plaatsje hier wel warm op momenten dat het minder lukt om langs te komen.  Hopelijk zien we jou hier regelmatig.

Het allerbeste voor jou en je gezin.

Offline JokeJ

• Beginner
  • **
« Reactie #14 Gepost op: april 12, 2013, 10:08:31 pm »
Lieve Ismelien,

Je blijft gewoon een schat! (_004).

Ik heb gelukkig wel wat meer ik-tijd nu, hoor. Elise zit sinds kort ook van maandag tot en met donderdag op school. Ik merk wel dat ik snel instort laatste tijd. Dan ga ik bv op dinsdag om half 10 's ochtends alweer mijn bed in om even een uurtje bij te tanken en blijk ik tot 14.00 uur nodig te hebben voor ik me wat opgeknapt voel. Nou ja, zal ook wel een soort wentijd zijn. Sinds Elise op school zit kan ik weer een beetje nachten maken namelijk. Ze zat van af 2,5 jr wel 2 ochtenden op de peuterspeelzaal, maar sliep tot ze echt hele dagen naar school ging bijna nooit een nacht door en tja, zelfs als ze dat wel incidenteel deed was ze om 5 uur wakker... Nou ja, zal wel een hoop slaapgebrek ook aan het inhalen zijn denk ik maar.

Eerlijk gezegd: ik ben blij dat ik overdag wat kan slapen op mijn eigen tijden, dan ben ik een iets wakkere en beter aanspreekbare mama en vrouw, hihi.

We komen er wel, hoor, Ismelien, is gewoon even wennen aan soort vrijheid die ik de afgelopen 7 jaar niet meer heb gehad, hihi.

Liefs,
Joke