Diverse

E-cards

Advertentie
Uw advertentie hier?
Klik voor info

Nuttige basis info pijn

Nuttige basis info pijn
Uitgebreide medische informatie

Steun ons!

Websitemenu

Infobox
Deze scroller blijft bij een mouse-over gewoon staan.

Inleiding

Wanneer blijkt dat iemand pijn krijgt die om welke reden dan ook niet meer over gaat, krijgt hij/zij vaak te horen: "Je moet er maar mee leren leven." Dit is een zin die je vaak te horen krijgt en waar je als chronische pijnpatient niet direct weg mee kunt.
Link

Doelstelling

De stap naar een patienten-organisatie is heel moeilijk, want daarmee geef je in feite aan dat je "iets mankeert"...
Link

Jaarprogramma

Onze maandelijkse thema bijeenkomsten
Link

Levensverhalen

Op deze pagina vind je ingezonden ervaringen van bezoekers. Soms positieve, soms negatieve ervaringen. Geen verhaal is hetzelfde. Wanneer je deze pagina leest...
Link

De meest recente up-to-date medische informatie
Deze info heeft een automatische aanvulling van nieuwe artikels
Link

Steek eens een kaarsje aan voor iemand

Brand hier een kaarsje
Link

Informatieve onderwerpen
Honderden paginas medische informatie, constante aanpassing en uitbreiding van info op deze pagina
Link

Ledenblad Prikkel
Alle betalende leden ontvangen 10 maal per jaar ons tijdschrift Prikkel. Hiervoor hebben we de steun van Stef Dehantschutter die hoofdredacteur van Prikkel is
Link

Lid worden?
Waarom lid worden ? Hoeveel is het lidgeld ? Wat mag ik verwachten als lid? Nog vragen? Voorbeeld ledenblad Prikkel
Link

Waar kan je ons vinden?
Bijeenkomstlokatie Chronische Pijn vereniging. Gebruik: Verschuif met het "handje" de kaart en bereken je route...
Link

Sitemap site
Het volledige site overzicht
Link

Bijeenkomst foto's
Iedere maand nieuwe foto's van onze bijeenkomsten
Link

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
augustus 20, 2025, 12:13:48 pm

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

10 gasten, 0 leden

Seleteer een stijl

Onze favorieten

Heb je een site/blog en wil je ook bij onze linkpartners en deze random linkpartners? Gebruik dan het formulier op deze pagina

Update kaarsjespagina: Voor iedereen
| | |    "Het ergste is niet de pijn, maar het onbegrip" | | |  
Van: Beheer

Auteur Topic: Opnieuw voorstellen  (gelezen 1670 keer)

Offline Inez

• Captain
  • Geslacht: Vrouw
Opnieuw voorstellen
« Gepost op: april 21, 2013, 11:02:11 pm »
Lieve Allemaal,

Hierbij wil ik me graag opnieuw voorstellen. Mijn naam is Inez en eerder ben ik regelmatig aktief geweest op dit forum wat me enorm heeft geholpen. Ook de sfeer, het begrip, erkenning en eigenlijk niets hoeven uit te leggen vind ik heel fijn.

Inmiddels doorloop ik nu 6 jaar een traject waarin 5 rugoperaties zijn gepasseerd waarvan de laatste 3 operaties 'herstel' operaties zijn geweest doordat de 2de operatie een zogeheten medische misser was. Mijn laatste operatie was 22 februari 2013, nu zo'n 2 maanden geleden. Deze 6 jaar heb ik constant pijn gehad, vandaar ben ik nu hier op het pijnforum wat ik jullie niet hoef uit te leggen.

Op dit moment wil ik het nu op het forum niet hebben 'in die zin', technische feiten, hoe en wat voor een operaties precies. Ik heb 2 toptics lopen 'maverickprothese te hoog' en 'discusprothese verwijderd'. Als je wilt kun je daar lezen. Ik wil graag meer schrijven over de invulling van mijn leven en wat de pijn mij allemaal heeft gebracht.

Momenteel ben ik bezig om de pijn, alles wat ik heb doorstaan met alles wat er bij komt aan het aanvaarden.

Aanvaarden betekent voor mij erkennen dat het zo is. Ik kan de pijn niet wegstoppen, ik kan hem niet loslaten, de pijn is er nu en gaat nu met me mee. Vanhieruit kan ik zelf keuzes maken en ik besef dat ik hierdoor weer veel meer in eigen hand heb.

Inmiddels ben ik op fb een openbare pagina gestart een 'persoonlijk blog' waarin ik schrijf over dat wat ik zie en beleef in en rond het huis. Dit varieert enorm, maar net wat me bezig houd en raakt op dat moment.

Omdat het openbaar is kan ik alleen maar over mezelf schrijven waardoor ik me minder slachtoffer voel. Er zijn altijd mensen die bijvoorbeeld mij kwetsen en ookal heb ik gelijk deze mensen zijn er, het is gebeurd en mensen kun je niet veranderen, alleen jezelf en hoe je hierin staat. Dit heeft me onbewust merk ik nu ruimte gegeven.

Ik heb lang nagedacht over hoe en wat met dit forum .. Alle verhalen volgen met alle feitelijke gebeurtenissen kan ik niet, dit kost me teveel energie. Zelf ben ik momenteel klaar met het schrijven, vertellen van mijn rughistorie. Hier mag het er zijn en daar waar ik met mijn pijn mag zijn voel ik niet meer de drang om het uit te leggen.

Ik ga een nieuw toptic openen en hoe deze gaat heten ga ik nu verder over nadenken al heb ik al zeker ideeen. De eerste stap is hier gezet, een nieuwe stap.

Bedankt voor het lezen,

Lieve Groet van Inez.

Offline pitoe

• VIP
  • gezonde mensen willen alles, zieken maar één ding!
Re: Opnieuw voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2013, 11:35:52 pm »
Hallokes Inez,

Van harte welkom terug op het forum!! Ben heel blij dat je de weg naar hier hebt terug gevonden.
Doe maar alles rustig op je gemakske, het is echt wel veel wat je de afgelopen jaren hebt moeten doorstaan!!
Nog heel veel beterschap en een goed herstel gewenst van je laatste rugoperatie!!

Lieve groetjes van Pitoe!!  :smileys_for_all2:

Offline ismelien

• CPF Moderator
  • 1ste klasse forummer
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2013, 12:20:37 am »
Inez,

Welkom terug op het forum hoewel je nooit echt weg was. Je wil jouw aanwezigheid op een andere manier invullen en dat is zeker een verrijking voor dit forum.

Doe het rustig aan op jouw tempo zodat je je niet forceert. We hebben geduld; al moet ik eerlijk toegeven dat ik benieuwd ben hoe je dit topic gaat invullen.

Succes.

Offline nekhernia

• Captain
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2013, 06:44:00 am »
aangenaam kennismaking en welkom

ik wens je veel moed en kracht om te groeien doorheen je aanvaardingsproces
zelf ben ik hierin ook nog zoekende, maar ik probeer mijn kwaadheid nu los te laten

veel succes 

Offline 10-eke

• Junior
  • Blij met wat ik nog wel kan.
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2013, 11:49:26 am »
Welkom Inez,
We zitten zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Ik heb 5 rugoperaties en 1 nekhernia operatie gehad en ben er ook wel mee klaar. Dus ik hoop jou met een nieuw Topic ook te volgen.
Groetjes, 10-eke

Offline Inez

• Captain
« Reactie #5 Gepost op: april 22, 2013, 01:49:15 pm »
Dankjullie well !

Een andere gebruikersnaam , mijn eigen naam voelt beter. Ik ben veranderd, ik ben niet meer de oude Inez die 48 uur op een dag in de weer was. Ik ben een stuk gevoeliger geworden, heb een enorm proces doorstaan en wil me niet meer verstoppen hiervoor, de nieuwe ik , vandaar ..

Liefs Inez

Offline Ikke1980

• Captain
« Reactie #6 Gepost op: april 22, 2013, 03:59:16 pm »
Welkom terug Inez!

Offline CARPE DIEM

• General
  • Pluk de dag en probeer te genieten...
« Reactie #7 Gepost op: april 22, 2013, 07:17:47 pm »
Welkom terug Inez, al ken ik je niet, ik zal je topic wel volgen, heb ook een maverick-prothese en alle gevolgen vandien...

grtjs...carpe diem

Offline sneeuwwitje

• Captain
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2013, 12:16:16 pm »
Welkom terug Inez!  {[}

Offline greet69

• Admiraal
« Reactie #9 Gepost op: april 24, 2013, 09:36:18 am »

HOPELIJK VOEL JE JE SNEL TERUG THUIS HIER!!!
Bekijk ook eens mijn creatieve blog.
http://greetje-creatiefje.blogspot.be/

Of op facebook onder de naam greetje creatiefje

groetjes

Offline Inez

• Captain
« Reactie #10 Gepost op: april 24, 2013, 02:08:01 pm »
Dankjulliewell,

Het voelt altijd als thuis hier ..

Liefs Inez

Offline mipie

• Senior
  • friendship is a lot of little things
« Reactie #11 Gepost op: april 25, 2013, 07:59:56 am »
Hallo Inez,

fijn om jou hier te mogen ontmoeten op dit forum! Je getuigenis over pijn aanvaarden heeft me echt aangegrepen en ik ben benieuwd naar je posts die nog zullen komen.

Doe maar rustig aan, dat doen we hier allemaal!

mipie

Offline Inez

• Captain
« Reactie #12 Gepost op: april 25, 2013, 02:29:07 pm »
Juist Mipie

* Yin Yang *

De juiste balans zien te vinden :-)

Liefs Inez